سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۰ هزار زائر حسینی از افغانستان وارد مرز دوغارون تایباد شدند

فرماندار تایباد از ورود ۶۰ هزار زائر از کشور افغانستان به مرز زمینی دوغارون و پایان کار پذیرایی از این زوار حسینی خبر داد.

مهدی شیردل گفت: از تاریخ سی‌ام مردادماه تا به امروز دوازدهم شهریور تعداد ۶۰ هزار زائر حسینی از کشور افغانستان به‌قصد تشرف به حرم ائمه اطهار (ع) در عراق و پیوستن به همایش جهانی اربعین، از طریق گذرگاه مرزی و زمینی دوغارون تایباد وارد جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی افزود: امسال تعداد زائران ورودی به مرز دوغارون نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش داشته است.

فرماندار تایباد ادامه داد: امروز نیز مصادف با ۲۸ ماه صفر، روند پذیرایی از زائران حسینی افغانستان در حسینیه شهید سلیمانی در این معبر مرزی پایان یافت.

شیردل بیان کرد: حسینیه شهید سلیمانی محل پذیرایی متمرکز از زائران کشور همسایه در ابتدای ورود به خاک ایران و مرز دوغارون بود که در این مکان خدمات مختلفی در حوزه‌های پذیرایی با وعده‌های غذایی، بهداشت و درمان، حمل‌و‌نقل، امداد و نجات، ارتباطات و اینترنت همراه، فرهنگی و سرگرمی کودکان به آنان ارائه شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: این زائران از مناطق مختلف افغانستان نظیر کابل، هرات، قندهار، غور، مزارشریف، اُرُزگان، بامیان، میدان وَردَک، لوگَر، دایکُندی و هِلمند به ایران آمده که سپس به زیارت اماکن مقدسه در کشور عراق مشرف شدند.

فرماندار تایباد تصریح کرد: همچنین امسال برای دومین سال بود که از ظرفیت اتوبوس‌های افغانستانی و ایرانی به‌صورت هم‌زمان برای انتقال زائران به مرز‌های مهران و چذابه استفاده شد.

شیردل گفت: میزان ۷۲ و ۲۸ درصد از زائران افغانستان از مبدأ مرز دوغارون به ترتیب با ناوگان ایرانی و افغانستانی به مرز‌های غرب کشور منتقل شدند.

وی افزود: برای سهولت در ورود زائران این کشور همسایه، تعداد دروازه‌های ورودی در سالن مسافری پایانه مرزی دوغارون ۲ برابر شد و از ۴ به ۸ دروازه افزایش یافت.

فرماندار تایباد خاطرنشان کرد: دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم افغانستان ایستاده است و دوغارون، به‌عنوان مرز برادری، مرکز ثقل روابط دو همسایه مسلمان و برادر محسوب می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.