سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحادیه‌های کارگری صهیونیست در حال بررسی تمدید اعتصاب هستند

اتحادیه سندیکا‌های کارگری رژیم اسرائیل در نظر دارد اعتصاب عمومی آغاز شده امروز را تا فردا تمدید کند و آن را به بخش‌های بزرگ‌تر نیز گسترش دهد.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی «معا»، پس از اعلام ارتش رژیم اسرائیل مبنی بر پیدا شدن جسد ۶ تَن از اسیران صهیونیست در غزه، اعتصاب عمومی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در همبستگی با خانواده‌های اسرای صهیونیست و در مخالفت با سنگ اندازی‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای رسیدن به توافق با حماس بر سر مبادله اسیران، آغاز شده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که اعتصاب عمومی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین عواقب ناگواری را به همراه خواهد داشت و خسارت اقتصادی بزرگی به رژیم اسرائیل وارد خواهد کرد.

«آرنون بار دیوید» رئیس اتحادیه سندیکا‌های کارگری رژیم صهیونیستی گفت: پرواز‌های رفت و برگشت در فرودگاه «بن گوریون»، در تل آویو متوقف خواهد شد، این اعتصاب کل اقتصاد اسرائیل را در بر خواهد گرفت.

از سوی دیگر، «یائیر لاپید» رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی از خانواده‌های اسیران صهیونیست خواسته است که در اعتصاب عمومی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شرکت کنند.

«یانیو لیوی» رئیس بخش رسانه اتحادیه کارگران رژیم صهیونیستی امروز به رادیو این رژیم گفت: احتمال دارد که اعتصاب فردا (سه شنبه) ادامه یابد و شاید سایر بخش‌های رژیم صهیونیستی در آن شرکت کنند.

اعتصابات به دنبال تظاهرات گسترده شبانه در تل آویو و سایر شهر‌ها آغاز شده که بزرگترین اعتراضات از زمان آغاز جنگ غزه محسوب می‌شود.

روز یکشنبه بعد از اینکه رژیم اسرائیل اعلام کرد که نیرو‌های این رژیم اجساد ۶ نفر از اسرا را کشف کرده اند، خشم عمومی علیه نتانیاهو تشدید شد.

هیستادروت (Histadrut) بزرگترین اتحادیه کارگری در سرزمین‌های اشغالی، روز گذشته خواستار برگزاری اعتصابات شد و کابینه نتانیاهو را برای بازگرداندن ۱۰۱ نفر از افرادی که همچنان در اسارت بسر می‌برند، تحت فشار قرار داد.

آرنون بار دیوید رئیس این اتحادیه گفت: نتانیاهو برای جلوگیری از هر گونه ضربه به ائتلاف حکومتی خود هر گونه توافق احتمالی را خنثی می‌کند.

اعلام کشته شدن اسرا، محکومیت گسترده نتانیاهو به دلیل شکست در دستیابی به توافق با حماس را در پی داشته است. مقامات اطلاعاتی رژیم اسرائیل بر این باورند که دست‌کم ۳۵ اسیر دیگر نیز کشته شده‌اند.

آمریکا، قطر و مصر برای دستیابی به توافق بین دو طرف درگیر در غزه و کمک به آزادی اسرای صهیونیستی تلاش می‌کنند.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.