سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واردات ۴ هزار و ۹۲۷ خودروی برقی به کشور تا پایان مرداد

از زمان آغاز ثبت سفارش واردات خودروهای برقی تا پایان مرداد، ۲۶ هزار و ۶۳۰ خودروی برقی توسط شرکت‌های واردکننده ثبت سفارش و از این تعداد ۴ هزار و ۹۲۷ دستگاه خودرو وارد کشور شده است.

براساس مجوز دولت در مورخ ۲۳ دی ۱۴۰۲ مجوز واردات خودرو‌های برقی با حذف سقف قیمت و تعیین سود بازرگانی صادر شد و پس از آن نیز اقدامات لازم برای واردات این خودرو‌ها انجام و در نیمه اول اردیبهشت امسال اولین دوره عرضه خودرو‌های برقی در سامانه یکپارچه آغاز شد.

ثبت سفارش واردات خودرو برقی توسط ۱۳ شرکت

از بین شرکت‌های واردکننده ۱۳ شرکت از زمان آغاز ثبت سفارش تا پایان مرداد امسال اقدام به ثبت سفارش برای واردات خودرو برقی کرده‌اند.

۱۱ هزار و ۶۰۰ ثبت سفارش واردات خودروی برقی توسط ۲ خودروساز

بر این اساس شرکت ایران خودرو در مدت یاد شده نسبت به ثبت سفارش واردات ۳ هزار و ۶۰۰ خودرو برقی و سایپا نسبت به ثبت سفارش واردات ۸ هزار خودرو برقی اقدام کرده اند.

کرمان موتور تا پایان مرداد امسال برای واردات ۲ هزار خودرو برقی ثبت سفارش انجام داده است و شرکت بهمن موتور نسبت به ثبت سفارش واردات هزار خودرو برقی اقدام کرده است.  

مدیران خودرو و خودروسازی آرین ستاک هر کدام به ترتیب نسبت به ثبت سفارش ۵ هزار و ۲ هزار و ۲۰۰ خودرو برقی اقدام کرده اند.

شرکت تجارت نامی ۱۰۰ خودروی برقی و ماموت خودرو نسبت به ثبت سفارش ۳ هزار و ۷۷۴ خودرو اقدام کرده است. شرکت مکث موتور ۲ هزار ثبت سفارش واردات خودروی برقی و نوین ماهان ۱۵۰ ثبت سفارش داشته است.  

شرکت‌های راین، پادرا و امین کیان سازین موتور هر کدام به ترتیب ۴۸۰، ۱۰۰ و ۲ هزار ثبت سفارش واردات خودروی برقی داشته اند.

ثبت سفارش واردات ۲۶ هزار و ۶۳۰ خودروی برقی

براین اساس از زمان آغاز ثبت سفارش واردات خودرو‌های برقی تا پایان مرداد امسال شرکت‌های واردکننده خودروی برقی ۲۶ هزار و ۶۳۰ ثبت سفارش داشته اند که از این تعداد ۳ هزار و ۳۲۲ خودرو در حال ساخت و هزار و ۷۴۸ خودرو برقی در حال حمل به کشور است.

همچنین ۶۵۰ خودروی برقی فعلا در گمرکات است و تعداد کل خودرو‌های برقی ترخیص شده از گمرکات کشور تا پایان مرداد ماه ۴ هزار و ۹۲۷ خودرو بوده است.  

شرکت ایران خودرو از ۳ هزار و ۶۰۰ ثبت سفارشی که انجام داده هزار و ۵۰۰ خودروی برقی را از گمرکات ترخیص کرده و ۵۰۰ دستگاه خودروی برقی نیز در گمرکات کشور موجود دارد.  

اما شرکت سایپا با وجود ۸ هزار ثبت سفارش واردات خودروی برقی فقط ۱۹۸ خودرو را از گمرکات ترخیص کرده است.  

بعد از شرکت ایران خودرو دو شرکت کرمان موتور و مدیران خودرو بیشترین میزان ترخیص خودرو‌های برقی از گمرکات کشور را داشته اند.

 اخیرا در راستای تسهیل واردات خودرو بانک مرکزی مجوز واردات خودرو با ارز سپرده خود را صادر کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.