سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۷۰ درصد از مدارس آنروا در غزه ویران شد

کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی اعلام کرد بر اثر حملات رژیم صهیونیستی بیش از ۷۰ درصد مدارس آنروا در غزه ویران شدند.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت که بیش از ۷۰ درصد از مدارس این آژانس در غزه ویران شده یا آسیب دیده و اکثر آنها به پناهگاه‌های شلوغ برای صد‌ها نفر تبدیل شده اند. 

 براساس گزارش سما الاخباریه، لازارینی امروز دوشنبه در پستی در پلتفرم ایکس نوشت که بیش از ۶۰۰ هزار کودک غزه که نیمی از آنها در مدارس آنروا بودند، از شوک شدید رنج و زیر آوار به سر می‌برند و از تحصیل محروم هستند، حتی مدارسی که در آن‌ها درس میخوانند هم دیگر قابل استفاده نیست.

پیش تر ایناس حمدان مدیر دفتر اطلاع‌رسانی آنروا در غزه گفته بود که از آغاز جنگ غزه، ۱۹۰ تاسیسات این آژانس در این باریکه تخریب شده است.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده بود که هیچ جا در غزه امن نیست و تلاش‌های بیشتری باید انجام شود تا از غیرنظامیان محافظت شود.

سخنگوی سازمان ملل متحد، گفت: ما به توقف فوری درگیری‌ها نیاز داریم تا چرخه خشونت برای مردم غزه متوقف شود و کمک‌های بشردوستانه به آنها برسد.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.