سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید حمایتی تخم مرغ به ۶ هزارتن رسید

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: براساس آمار در مرحله سوم از ابتدای شهریور ۶ هزارتن تخم مرغ از مرغداران در راستای تعدیل قیمت و پایداری تولید خرید حمایتی شده است.

محمد مرادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته تولید تخم مرغ شهریور با افزایش ۳ هزارتنی به ۱۱۱ هزارتن رسیده است و پیش بینی می شود که در مهرماه به ۱۱۳ هزارتن برسد.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید تخم مرغ به یک میلیون و ۳۷۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد که با احتساب جمعیت و مصرف، توان صادرات ۲۰۰ هزارتن تخم مرغ به بازارهای هدف وجود دارد.

مرادی درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ افزود: بنابر آمار از ابتدای سال ۶۴ هزارتن تخم مرغ به ۱۰ کشور عراق، افغانستان، سه کشور در حوزه خلیج فارس و ۲ کشور سی ای اس و ۲ کشور آفریقایی صادر شده است که امیدواریم با توجه به رایزنی و جلسات مشترک، عمان به طرف صادراتی اضافه شود‌.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن بهای تمام شده هرکیلو تخم مرغ را ۶۲ هزارتومان اعلام کرد و گفت: قیمت هرکیلو تخم مرغ برمبنای کارشناسی وزارت جهاد و حمایت از مصرف کننده و پایداری تولید ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد، اما نرخ کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۸ تا ۵۲ هزارتومان است.

او درباره آخرین وضعیت خرید حمایتی تخم مرغ گفت: بنابر آمار در مرحله سوم ۶ هزارتن تخم مرغ از مرغداران خرید حمایتی شده است و کماکان تا نیمه شهریور خرید حمایتی ادامه دارد.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.