سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دشمنان بدنبال جلوگیری از توسعه سیستان و بلوچستان هستند

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به توسعه همه جانبه‌ای که در این استان شکل گرفته دشمن در حال طراحی اقداماتی است که ما از این توسعه عقب بمانیم.

رضا شریفی اظهار کرد: با توجه به توسعه همه جانبه‌ای که در سیستان و بلوچستان شکل گرفته دشمن در حال طراحی اقداماتی است که ما از توسعه عقب بمانیم و به خودمان مشغول شویم بنابراین حوادثی مانند چابهار و راسک را با هدایت سرویس‌های جاسوسی رقم می‌زند، اما با توجه به هوشیاری مردم در رسیدن به اهدافش ناکام ماند.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم فرآیند توسعه سیستان و بلوچستان را ارتقا دهیم باید ریش سفیدان، علما، نخبگان و سایر لایه‌های اجتماعی در کنار هم فعالیت کنند، اما در حوزه قومیت و مذهب باید مراقب باشیم، چون دشمن روی این متغیر‌ها سرمایه‌گذاری کرده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با رویکرد ویژه دولت سیزدهم، این استان اولویت یک کشور در امر توسعه شده به طوریکه تاکنون کار‌های زیادی برای جبران عقب ماندگی‌های تاریخی این منطقه از سوی دولت انجام شده است.

ارتقای شاخص‌های سیستان و بلوچستان نتیجه کار تیمی

وی ادامه داد: توسعه سیستان و بلوچستان اولویت اول مسوولان دولت شده به طوریکه هم اکنون بیش از ۲۵۰ کارگاه عمرانی در حوزه‌های مختلف آبرسانی، برق، گاز، فیبر نوری، معادن و دیگر حوزه‌ها در جای جای استان در حال فعالیت هستند.

شریفی بیان کرد: ارتقای همه این شاخص‌ها و دستاورد‌ها نتیجه کار تیمی است خوشبختانه کار تیمی در سیستان و بلوچستان ضریب پیدا کرده و همه نخبگان در کنار هم برای استان تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی نخبه در سیستان و بلوچستان مهمترین سرمایه استان به شمار می‌رود عنوان کرد: این منطقه دارای ظرفیت‌های خدادادی بسیاری از جمله معدن، مرز، اقلیم، کشاورزی چهار فصل، سواحل مَکُران و اقیانوس است که در سال‌های گذشته نیروی انسانی نخبه ما مانند اساتید دانشگاه، فرهنگیان، دانش آموزان، دانشجویان، جوانان و نوجوانان استان نشان دادند اگر زمینه برایشان فراهم باشد می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: تفکر، استعداد و خلاقیت جوانان و نوجوانان می‌تواند موجب تحول مثبت در جامعه شود که به همین دلیل باید از این توانایی‌ها در امر توسعه شهری و روستایی بهره گرفت.

وی ادامه داد: استاندار سیستان و بلوچستان نیز به صورت مکرر به بحث نخبه پروری در استان تاکید کرده و زمینه را نیز برای رشد این افراد فراهم ساخته و از آنها حمایت می‌کند.

دولت سیزدهم برای حل مشکلات و جبران عقب ماندگی‌ها وارد میدان شد

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: یک انگاره منفی که در مورد استان مطرح است این بوده که مردم در خارج از استان به اشتباه تصور می‌کنند شیعه و سنی و نخبگان با یکدیگر درگیر هستند که حداقل در چند سال گذشته نشان دادیم که نخبگان سیستانی و بلوچ بدون هیچ مشکلی ذیل نگاه کلان حاکمیتی در کنار یکدیگر کار می‌کنند.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان باید به جایگاهی که در تراز و شأن مردم آن است به لطف و برکت خداوند متعال، خون شهدا، همت مردم بویژه جوانان تحصیل کرده و با هدایت و راهبری بزرگان و ریش سفیدان برسد و عقب ماندگی‌های موجود در استان به سرعت جبران شود.

شریفی خاطرنشان کرد: با نگاه ویژه نظام و رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان فرآیند توسعه در استان شتاب گرفته و با آمدن و رفتن دولت‌ها خللی در توسعه استان ایحاد نخواهد شد چرا که مسیر توسعه استان بر مبنای مطالبات مردم ریل گذاری شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.