سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه مجازی انتخاب رشته کنکوری‌ها فردا فعال می‌شود

سامانه انتخاب رشته مجازی از فردا سه‌شنبه ۱۳ شهریور از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

 سامانه انتخاب رشته مجازی از فردا سه‌شنبه ۱۳ شهریور از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، به منظورِ راهنمایی داوطلبان در انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای رشته‌های با آزمون و رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی بر مبنای اطلاعات و نتایج آزمون سراسری سال گذشته در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

ویژه‌نامه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ شامل مطالب مفید و کاربردی درباره انتخاب رشته از جمله تشریح محتوای کارنامه آزمون، آشنایی با بومی گزینی، انواع سهمیه‌ها، استفاده از انتخاب رشته مجازی و نکته‌های مهم در انتخاب رشته اصلی تدوین و روز گذشته یک‌شنبه ۱۱ شهریور منتشر شد و مطالعه این ویژه نامه به داوطلبان، والدین آنها و مشاوران توصیه می‌شود.

داوطلبانی که قبلاً در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام نکرده‌اند، در صورت تمایل می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است بر اساس دفترچه مربوطه اقدام کنند.

داوطلبانِ علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به جز رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی باید پس از دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته به درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org مراجعه کنند.

داوطلبان ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی مربوط و توضیحات مندرج در دفترچه پیوست‌ها و نیز ویژه نامه انتخاب رشته اقدام کرده و کدرشته محل‌های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب تقدمِ علاقه مرتب نمایند و توجه داشته باشند که پس از انجام انتخاب رشته و دریافت رسید، می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را به تعداد دفعات محدود تصحیح یا ویرایش کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.