سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واحد گاز نیروگاه کلاس F سهند وارد مدار شد

معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: واحد گاز نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F سهند به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل و وارد چرخه تولید انرژی الکتریکی شد.

 مهران گلابکش گفت: به‌منظور تأمین برق پایدار و تقویت شبکه ۴۰۰ کیلوولت منطقه شمال غرب کشور، شرکت برق حرارتی پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی سهند را با برخورداری از یک واحد گاز به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و یک توربین بخار به ظرفیت ۱۴۴ مگاوات در دستور کار قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت تولید برق در منطقه شمال غرب کشور و کمک به پایداری شبکه، افزایش متوسط راندمان نیروگاه‌های حرارتی، کاهش مصرف سوخت و آب، انتقال دانش فنی و اشتغال‌زایی با تأکید بر به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود در منطقه از جمله اهداف اجرای این طرح است.

قائم‌مقام و معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی راندمان نهایی این نیروگاه را بالغ بر ۵۸ درصد دانست و ادامه داد: بر اساس سیاست‌های وزارت نیرو و صنعت برق کشور جهت استفاده بهینه از منابع به‌ویژه سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و افزایش راندمان تولید، طرح احداث این نیروگاه راندمان بالا در برنامه توسعه تولید برق کشور قرار گرفته است.

گلابکش با بیان اینکه این نیروگاه با بهره‌گیری از تکنولوژی توربین‌های گازی راندمان بالا کلاس F احداث شده است، خاطرنشان کرد: در دوره احداث این طرح ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و بالغ بر یک هزار نفر نیز به طور غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.

نیروگاه سیکل ترکیبی سهند در فاصله هشت‌کیلومتری شهرستان بناب استان آذربایجان شرقی و در مجاورت نیروگاه بخار سهند در حال احداث است.

 توربین کلاس F یک نوع توربین گازی پیشرفته است که در دسته توربین‌های مدرن قرار می‌گیرد. این نوع توربین‌ها از فناوری‌های جدیدی استفاده می‌کنند که باعث افزایش راندمان و کاهش آلایندگی آنها می‌شود.

توربین‌های کلاس F معمولاً دارای راندمان بالایی (در حدود ۴۰ درصد در سیکل ساده گازی و ۵۷ درصد در سیکل ترکیبی) هستند.

برچسب ها: وزارت نیرو ، نیروگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.