سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمایل خانوار‌ها به خرید آپارتمان‌های چند سال ساخت افزایش یافت

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: طبق آمار‌های بانک مرکزی میزان معاملات مسکن درمنطقه ۱۰ تهران نسبت به ماه گذشته افزایش یافته و تمایل خانوار‌ها به خرید آپارتمان‌های چند سال ساخت بیشتر شده است.

داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه آمارهای بانک مرکزی حاکی از افزایش ۱.۸ قیمت مسکن نسبت به خرداد ماه و ۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته است گفت: پراکندگی مناطق در خرید وفروش مسکن در استان تهران حاکی از رکود تورمی در بازار است.

وی ادامه داد: بررسی ها حاکی از آن است که نسبت به سال گذشته کاهش ۸ درصد در معاملات خرید وفروش مسکن را داشته‌ایم و پراکندگی را در مناطق مختلف تهران را شاهد هستیم که در این ماه بعد از منطقه ۵ ، منطقه ۱۰ تهران بیشترین معاملات را داشته است.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران توضیح داد:  با توجه به وجود متراژهای پایین در این منطقه و با توجه به کاهش میزان توان مالی خانوارها تمایل به خرید مسکن در این منطقه نسبت به گذشته افزایش یافته است.

بیگی نژاد با بیان اینکه پیش از این تمایل خریداران به خرید واحدهای نوساز بسیار بیشتر بود گفت: در آخرین آمارهای اعلام شده مشخص شد که تمایل خریداران مسکن به واحدهای چندسال ساخت با متراژهای پایین‌تر کاهش یافته و این امر خود یک هشداری است که باید تجدید نظری در طرح تفصیلی شهرها صورت گیردو متناسب‌ سازی در ساخت وطراحی واحدهای مسکونی انجام شود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: مسکن ، بازار مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.