سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واریز سومین مرحله از بهای خرید گندم به حساب گندمکاران کردستانی

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: در سومین مرحله از پرداخت بهای خرید تضمینی گندم، شب گذشته ۱۸۸ میلیارد ریال به حساب گندمکاران استان واریز شد.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شب گذشته ۱۸۸ و ۵۲ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم به حساب گندمکاران کردستانی واریز شد.

 نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با بیان اینکه رقم واریزی نسبت به مجموع گندم خریداری شده ناچیز است، تاکید کرد: واریزی بهای گندم با توجه به اولویت چک لیست ارسالی به بانک کشاورزی است و از امروز طی چند مرحله دیگر واریزی های جدید به حساب گندمکاران انجام می شود که اطلاع رسانی خواهد شد.

وی اضافه کرد: با احتساب واریزی مرحله جدید تاکنون بیش از ۳۰ هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال از مجموع طلب گندمکاران استان پرداخت شده است.

صالحی یادآور شد: در حال حاضر طلب کشاورزانی که از تاریخ ۹ تیرماه تا سیزدهم همان ماه، چک لیست ارسالی خود را به بانک کشاورزی تحویل دادند، به طور کامل تسویه شده و در مراحل بعدی واریزی تاریخ های بعدی انجام خواهد شد.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان به آخرین آمار خرید تضمینی گندم در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای زمان برداشت گندم تاکنون یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۸۸۷ تن گندم خریداری شده است. 

صالحی گفت: شهرستان‌های بیجار با ۲۸۸ هزار و ۹۹۴ تن، دیواندره با ۲۱۲ هزار و ۸۵۳ تن، دهگلان با ۱۸۶ هزار و ۶۴۸ تن، قروه با ۱۸۲ هزار و ۹۴۲ تن و سقز با ۱۸۰ هزار و ۲۴ تن بیشترین میزان خرید گندم را ثبت کرده اند.

وی آهنگ خرید روزانه این محصول در استان را یک هزار و ۴۹۳ تن اعلام کرد.

میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.