سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی گلستان برای میزبانی از مسافران در تعطیلات پایانی ماه صفر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از آمادگی ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای خدمت‌رسانی به زائران بارگاه امام رضا (ع) و مسافران تعطیلات پایانی ماه صفر خبر داد.

محمدجواد ساوری گفت: در تعطیلات پایانی ماه صفر مقصد تعداد قابل‌توجهی از زائرین به سمت مشهد مقدس خواهد بود و به‌ تبع این اقدام استان گلستان نیز در کنار سایر استان‌های معین خراسان رضوی، با پیک سفر این ایام مواجه خواهد بود.

ساوری یادآور شد: جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر از ابتدای تیرماه سال جاری ویژه طرح تابستان، ایام اربعین و تعطیلات آخر ماه صفر در تمامی شهرستان‌ها و همچنین جلسات کمیته‌های چهارده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان در راستای افزایش هماهنگی به‌صورت مستمر برگزارشده است.

برپایی موکب در ورودی غربی و شرقی استان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه تأکید کرد: یکی از اقدامات مؤثر انجام‌شده در استان برپایی موکب‌هاست که با توقف مسافران و زائران در طول مسیر موجب رفع خستگی و کاهش تصادف‌های جاده‌ای می‌شود و دستگاه‌های اجرایی استان در مسیر‌های مختلف برای خدمات‌رسانی به زائران موکب‌ها و مکان‌هایی را مستقر و فعال کردند.

او از برپایی موکب توسط این اداره‌کل با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان در مسیر‌های اصلی استان به‌ویژه ورودی‌های غربی و شرقی خبر داد و گفت: این اداره‌کل نیز با مشارکت سایر دستگاه‌ها در شهرستان بندر گز در ورودی غربی استان و شهرستان‌های گالیکش، مینودشت و آزادشهر در ورودی شرقی استان موکب خدمت‌رسانی به زوار برپا می‌کند.

ظرفیت اقامت ۱۱ هزار نفر_شب در استان فراهم است

ساوری  گفت: برای میزبانی از مسافران در ۵۷۴ واحد اقامتی حوزه گردشگری دارای مجوز استان ظرفیت اقامت ۱۱ هزار نفر شب پیش‌بینی و مهیا شده است.

او افزود: علاوه‌ بر ظرفیت مهیا شده در تأسیسات گردشگری استان، مدارسی در سطح استان به‌منظور اقامت مسافران و همچنین سالن‌های ورزشی در شهرستان‌های اصلی برای شرایط اضطرار پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از آمادگی تأسیسات گردشگری استان برای خدمات‌رسانی به گردشگران در این ایام خبر داد و گفت: با همکاری تمامی اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر زمینه تسهیل سفر گردشگران به استان را بیش‌ ازپیش فراهم کنیم.

ساوری در پایان گفت: به مسافران و زائران توصیه می‌شود در صورت بروز هرگونه مشکل و یا برای ارائه نظرات، پیشنهادها، انتقادات و اعلام شکایت با سامانه ملی سفر با شماره ۰۹۶۲۹ تماس بگیرند.

او گفت: از دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان انتظار می‌رود در تعطیلات پایانی ماه صفر با اجرای تمهیدات لازم و استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود، در راستای خدمات‌رسانی شایسته و مطلوب به مسافران و گردشگران، اقدامات لازم را اجرایی کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.