سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح خودکفایی در تولید گوشت مرغ در سیستان‌وبلوچستان با قدرت دنبال می‌شود

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: به دلیل کمبود تعداد مرغداری در سنوات گذشته، گوشت مرغ مورد نیاز استان از طریق استانهای همجوار تامین می شد و عملا تامین گوشت مرغ مورد نیاز بازار را با چالش مواجه کرده بود.

مهدیه رخشانی نژاد گفت:  اجرای طرح عظیم خودکفایی گوشت مرغ در استان با همت بخش خصوصی،میزان تولید گوشت مرغ از ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن در دو سال گذشته با رشد ۲۷ درصدی در سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۳ هزار و ۲۰۰ تن رسید و این طرح با قدرت دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: روند ارتقای تولید با به بهره‌برداری رسیدن واحدهای مرغداری جدید و واحدهای غیرفعال همچنان ادامه داشته و این روند تا مرز خودکفایی پیش خواهد رفت.

رخشانی نژاد رشد میزان تولید گوشت مرغ در سیستان‌وبلوچستان در پنج ماهه ابتدای سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را ۲۱ درصد اعلام کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، با توسعه و تکمیل زنجیره‌های تولید در استان و همچنین فعالسازی واحدهای تولیدی راکد میتوانیم به ظرفیت‌های بالاتری در زمینه تولید گوشت مرغ و تخم مرغ دست یابیم و با توجه به پتانسیل مرزی بودن استان علاوه بر خودکفایی استان، به صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ به بازارهای کشورهای همسایه نیز دست یابیم.

انتهای پیام

برچسب ها: کشاورزی ، مرغداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.