سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتایج اولیه انتخابات ایالتی آلمان:

یک حزب راست افراطی در مسیر پیروزی در شرق آلمان قرار گرفت

نتایج اولیه انتخابات آلمان نشان می‌دهد: حزب راست افراطی و ضد مهاجرت «آلترناتیو برای آلمان» در مسیر پیروزی در ایالت‌های شرقی این کشور قرار دارد.

پس از بسته شدن حوزه‌های رای‌گیری انتخابات ایالتی در دو ایالت شرقی آلمان، نظرسنجی خروجی شبکه تلویزیونی «زد دی اف» نشان داد که حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» در مسیر اول شدن در یکی از این ایالات قرار دارد. در ایالت دیگر نیز این حزب با اختلاف نیم درصدی در رتبه دوم قرار گرفته است.

به گزارش الجزیره، نظرسنجی‌های خروج در واقع نظرسنجی‌هایی هستند که رای دهندگان به محض خروج از حوزه‌های انتخاباتی به آن پاسخ می‌دهند و معمولا نتایجی نزدیک به نتایج اصلی دارند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد حزب «آلترناتیو برای آلمان» توانسته است ۳۳.۵ درصد از مجموع آرای مردم را در انتخابات ایالتی در ایالت «تورینگن» به دست بیاورد. این در حالی است که حزب مذکور در انتخابات پیشین که سال ۲۰۱۹ برگزار شد، موفق به کسب ۲۳.۴ درصد از آرا شده بود. گفته می‌شود حزب محافظه‌کار نیز ۲۴.۵ درصد آرای مردم را کسب کرده در حالی که در انتخابات قبلی ۲۱.۷ آرا را به دست آورده بود. 

مردم دو ایالت «تورینگن» و «زاکسن» امروز (یکشنبه) در حالی پای صندوق‌های رای رفتند که حدود یک هفته از حادثه حمله با سلاح سرد در این کشور می‌گذرد. 

خبرنگار الجزیره از برلین می‌گوید: حزبی که در این انتخابات برنده شود می‌تواند بگوید نماینده شرق آلمان یا دست کم بخش بزرگی از آن است. در حالی که نتایج نهایی هنوز اعلام نشده، در صورتی که «آلترناتیو برای آلمان» پیروز شود این اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم خواهد بود که یک حزب راست افراطی بیشترین کرسی‌ها را در پارلمان ایالتی آلمان از آن خود می‌کند. 

از آن جایی که این حزب ضد مهاجرت محسوب می‌شود، پیش از این نیز رسانه‌ها گمانه‌زنی‌هایی در خصوص محبوبیت آن مطرح کرده بودند. حمله با سلاح سرد در آلمان که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را پذیرفته است، بحث‌ها پیرامون مهاجرت در آلمان را داغ کرده است. گروه‌های ضد مهاجران، دولت آلمان را متهم می‌کنند که با ورود تعداد زیادی پناهنده، کشور دچار «آشوب» شده است.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.