سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشور‌های آفریقایی هنوز واکسن آبله میمون دریافت نکرده‌اند

علیرغم وعده چندین کشور غربی برای اهدای واکسن به آفریقا برای مبارزه با بیماری آبله میمون، این قاره هنوز هیچ واکسنی دریافت نکرده است.

هیچ یک از کشور‌های آفریقایی که تحت تاثیر شیوع نوع جدید بیماری آبله میمون یا «آبله ام» قرار گرفته‌اند، واکسن‌های وعده داده شده از سوی سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌های غربی را دریافت نکرده‌اند. 

به گزارش گاردین، اسپانیا متعهد شده است که ۵۰۰ هزار دوز واکسن به کشور‌های آفریقایی درگیر بیماری اهدا کند. همینطور فرانسه و آلمان وعده داده‌اند که هر کدام ۱۰۰ هزار دوز و آمریکا ۵۰ هزار دوز واکسن اهدا کند. اما هیچ یک از این تعهدات تا کنون انجام نشده است. 

تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد که اولین واکسن‌های بیماری آبله ام باید «در عرض چند روز» به جمهوری دموکراتیک کنگو برسد.  کنگو با ۱۸ هزار مورد مشکوک و ۶۲۹ مورد مرگ بر اثر آبله ام در مرکز شیوع سویه جدید این بیماری قرار دارد. هرچند این سویه در بوروندی، اوگاندا، رواندا، کنیا، سوئد و تایلند نیز یافت شده است. 

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا روز چهارشنبه اعلام کرد که ۲۴۵ میلیون دلار برای مقابله با شیوع آبله ام درخواست کرده، اما فقط ۱۰ درصد آن را دریافت کرده است. 

علیرغم اینکه این بیماری اولین بار سال ۱۹۷۰ در یک انسان و در کشور کنگو شناسایی شد، اما تا کنون کنترل نشده زیرا کشور‌های آسیب‌پذیر آفریقایی برای جلوگیری از گسترش آن به واکسن‌های اهدایی کشور‌های دیگر متکی هستند.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.