سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شبکه‌های مستند همسفر آخرین روز‌های غم انگیز صفر

شبکه مستند سیما برای روز‌های پایانی ماه صفر و ایام رحلت پیامبر اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) ویژه برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته است.

ویژه برنامه‌های روز‌های پایانی ماه صفر و ایام رحلت پیامبر اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) به شرح ذیل می‌باشد:

مستند «پنجره‌های بهشت»
روایتی ناشنیده از ساخت ضریح حرم ائمه بقیع توسط هنرمندان اصفهانی و نصب بر روی قبور ائمه بقیع علیهم السلام است که چگونگی ساخت در اصفهان، حمل به مدینه و در نهایت دلیل تخریب آن را بازگو می‌نماید.
این مستند به نویسندگی و کارگردانی احمد ابراهیمی و مهرداد طاهری است که یکشنبه ۱۱ شهریور ماه ساعت ۱۹:۰۰ از شبکه مستند پخش می‌شود و همچنین باز پخش آن روز بعد ساعت ۰۱:۰۰ است.

مستند «السلطان»
این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی سیدعباس حسینی است که به مناسبت ایام شهادت هشتمین پرتو آسمان امامت، امام رضا (ع) مهمان خانه مخاطبان خواهند بود. این مستند به نمایش تصاویری از زوار عراقی که هرسال مشتاقانه به ایران می‌آیند تا به زیارت حرم امام رضا (ع) بروند، پرداخته می‌شود.
این مستند یکشنبه ۱۱ شهریور ماه ساعت ۲۰:۰۰ از آنتن شبکه مستند پخش و تکرار آن روز بعد ساعت ۰:۰۰ و ۱۰:۰۰ می‌باشد.

مستند «بیست و هشتم ماه صفر»
این مستند به عزاداری‌های مردم جنوب کشور خصوصا شهر بوشهر و معرفی آداب و رسوم آنها می‌پردازد.
این برنامه که به کارگردانی سیاوش سرمدی تولید شده است یکشنبه ۱۱ شهریور ماه ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود، و همچنین تکرار آن روز بعد ساعت ۰:۳۰ و ۱۰:۳۰ است.

مستند «سایه خورشید»
این مستند به فعالیت‌های دینی علی حیدری، دانشجوی دندانپزشکی در دانشگاه دوستی ملل روسیه و دوستانش در شهر مسکو و برخورد آنها با قاصدان حرم مطهر امام رضا (ع) می‌پردازد.
سایه خورشید دوشنبه ۱۲ شهریور ساعت ۲۰:۰۰ از شبکه مستند پخش می‌شود، همپنین بازپخش آن روز بعد ساعت ۰:۰۰ و ۱۰:۰۰ می‌باشد.

مستند «میزبان»
موضوع این مستند خدمت‌رسانی ایرانیان به زائران عراقی است که به مناسبت ایام شهادت امام رضا (ع) با پای پیاده به زیارت حرم امام رئوف می‌آیند. از آنجا که در ایام پیاده‌روی اربعین، عراقی‌ها به تمامی زوار و زائران ایرانی که راهی کربلا هستند، خدمت‌رسانی می‌کنند، در ایام پایانی ماه صفر که عراقی‌ها به عنوان مهمان به ایران می‌آیند تا به زیارت حرم رضوی بروند، نیز ایرانیان خدمات آنان را ارج نهاده و بدین ترتیب سنت حسنه مهمان و میزبان به نمایش گذاشته می‌شودمستند “ میزبان “ دوشنبه ۱۲ شهریور ماه ساعت ۲۰:۳۰ پخش و باز پخش آن روز بعد ساعت ۰:۳۰ و ۱۰:۳۰ است.

مستند «اوستا اسدالله»
روایتی از بیش از چهار دهه خادمی مرحوم «اسدالله زرین مهر» در شستشوی گنبد بارگاه مطهر و ملکوتی حضرت امام رضا (ع)
این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی شایقی حق می‌باشد و دوشنبه ۱۲ شهریورماه ساعت ۲۳:۳۰ روانه آنتن خواهد شد.
تکرار آن نیز روز بعد ساعت ۷:۳۰ و ۱۴:۳۰ خواهد بود.

مستند «شفاخانه»
این فیلم مستند به کارگردانی رضا رحمانی نسب است که روایتی تاریخی درباره بیمارستان امام رضا (ع) و هویت پزشکی در مشهد است که آن را به نمایش می‌گذارد.
«شفاخانه» دوشنبه ۱۲ شهریور ماه ساعت ۱۹:۰۰ از آنتن شبکه مستند پخش خواهد شد، و همچنین تکرار آن روز بعد ساعت ۰۳:۰۰ و ۰۹:۰۰ می‌باشد.

مستند «بازدید»
روایتی است از سید حسین قاضوی از استان گلستان که سالهاست از زائران خارجی و عراقی امام رضا علیه السلام که پیاده مشرف می‌شوند، پذیرایی می‌کند. دوستان وی تلاش میکنند او را راضی کنند که با خود به کربلا و زیارت امام حسین علیه السلام ببرند ولی او خود را لایق نمی‌داند.
این مستند نیز به کارگردانی سید عباس حسینی سه شنبه ۱۳ شهریورماه ساعت ۲۰:۰۰ پخش و تکرار ان ساعت ۲۴ همان روز و روز بعد ساعت ۱۲ خواهد بود.

مستند «دم حرم»
این مستند نگاهی به زندگی سیدرضا موید، شاعر آئینی و اهل بیت (ع) دارد. پژوهش و کارگردانی این مستند توسط صادق داوری فر انجام شده و سه‌شنبه ۱۳ شهریورماه ساعت ۲۲:۳۰ پخش خواهد شد.
همچنین تکرار آن روز بعد ساعت ۳:۳۰ و ۱۰:۳۰ می‌باشد.

مستند «یک عشق مشترک»
داستان مهرورزی زائرانی از خیلی دورها، اما نزدیک به امام رئوف است.
این مستند ساخته فاطمه عبدالوند می‌باشد و چهارشنبه ۱۴ شهریور ساعت ۱۷:۳۰ پخش و تکرار آن نیز روز بعد ساعت ۸:۳۰ خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.