سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت بادام از باغ‌های آذربایجان‌غربی آغاز شد

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برداشت بادام از باغ‌های استان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۰۰ تن محصول از این محصول برداشت شود.

حکمت جعفری مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مجموع سطح زیر کشت بادام در استان، هزار و ۷۰۷ هکتار است، گفت: این میزان اراضی شامل هزار و ۶۴۹ هکتار باغ بارور و ۵۸ هکتار باغ غیربارور است.

وی اضافه کرد: متوسط عملکرد تولید بادام استان در واحد سطح، ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار بوده و عمده ارقام مورد کشت بادام در باغ‌های استان شامل آذر، فرانیس، نون پاریل، تونو، سوپرنوا، شکوفه، سهند و ارقام محلی است.

جعفری ادامه داد: آفات این محصول‌ شامل کنه و زنبور مغزخوار بادام، بیماری‌های قارچی از جمله لکه آجری و غربالی است که در اثر گرد و غبار ناشی از جاده‌های خاکی در اطراف باغ‌های بادام به وجود می‌آید.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: اجرای مبارزه تلفیقی و ارتقای سطح مدیریت باغ‌ها از طرف باغداران در کنترل عوامل آفت زا مهم و تاثیرگذار است.

جعفری گفت: کار برداشت بادام درختی در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی از دهه اول شهریورماه آغاز شده و تا اوایل مهرماه ادامه می‌یابد.

وی افزود: بیشترین باغ‌های بادام استان به ترتیب در شهرستان‌های ارومیه، شاهین دژ و پیرانشهر قرار دارد بادام علاوه بر تازه خوری به صورت خشکبار به شهر‌های مختلف کشور نیز صادر می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر کشاورزان را برآن داشته که با کشت محصولات جایگزین علاوه بر حفظ تنوع محصولات، صرفه جویی قابل توجهی در آب داشته باشند که بادام، گردو و پسته یکی از این محصولات جایگزین در راستای اصلاح الگوی کشت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه است.

آذربایجان‌غربی دارای ۱۲۶هزار هکتار باغ است که انواع میوه‌های هسته‌دار در آنها کشت می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.