سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حفاران شهر تاریخی گور پا به فرار گذاشتند

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان فارس از متواری شدن ۶ حفار غیرمجاز در شهر تاریخی گور و کشف یک دستگاه فلزیاب خبر داد.

سرهنگ مسعود رزمجویی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان فارس اظهار کرد: با گزارش یگان حفاظت شهرستان فیروزآباد، در پی دریافت خبری از مراقبان یگان حفاظت مبنی بر حفاری غیرمجاز برای تحصیل اموال تاریخی - فرهنگی واقع در عرصه شهر تاریخی گور، بلافاصله عوامل این یگان ضمن هماهنگی قضایی به منظور بررسی صحت و سقم موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند. 

او گفت: ماموران پس از بررسی و شناسایی محل حفاری به کمین شبانه در نزدیگی محل اقدام کرده و سپس ۶ نفر حفار غیرمجاز به محل حفاری مراجعه و به محض مشاهده ماموران این یگان با استفاده از تاریکی شب و مزارع ذرت متواری شدند.

رزمجویی ادامه داد: پس از بررسی ماموران در محل حفاری یک دستگاه فلزیاب مدل X_TERRA ۷۰۵ همراه با ۲ عدد بیل و یک عدد کلنگ کشف و ضبط شد.

 فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس تصریح کرد: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به گرفتن مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است.

او اضافه کرد: فروشندگان مکلف هستند اینگونه دستگاه‌ها را فقط به اشخاصی که مجوز خرید از سازمان میراث فرهنگی کشور دریافت کرده اند، بفروشند و نسخه‌ای از برگ فروش را مشتمل بر مشخصات خریدار و مشخصات فنی دستگاه به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.