سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه همکاری‌های بین‌المللی در زمینه علوم و فناوری‌های شناختی

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی ریاست جمهوری با هدف ارتقای توانمندی‌ها، همکاری‌های بین‌المللی را در دستور کار قرار داده است.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی ریاست جمهوری در راستای آشنایی با ظرفیت‌های ارائه خدمات و فناوری‌های شناختی، پتانسیل و تجربیات مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و بهره گیری از تجارب و یافته‌های علمی تلاش دارد تا تعاملات و همکار‌های بین المللی با مراکز و موسسات فعال حوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی تقویت و توسعه یابد.

بر این اساس، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی سعی دارد با اتخاذ سیاست‌های راهبردی و راهکار‌های اجرایی و بر اساس برنامه مدون خود شرایط لازم برای ارتقای همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی در حوزه علوم شناختی فراهم و مهیا کند.

در چارچوب این سیاست پس از تشکیل صندوق علمی مشترک راه ابریشم توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زمینه‌های گسترش همکاری‌های علمی و تحقیقاتی با موسسات پژوهشی آکادمی علوم چین را در دستور کار قرار داد تا از این طریق روند شکل‌گیری همکاری‌های طرفین در زمینه‌های پروژه تحقیقاتی مشترک در بخش‌های نقشه‌برداری مغز در مطالعات شناختی و بازتوانی شناختی، برگزاری کارگاه مشترک و تبادل محققان تسهیل شود.

از سوی دیگر در راستای افزایش تعاملات علمی و فناوری در حوزه علوم شناختی با کشور سوئیس، فعالیت‌هایی جدی در ستاد آغاز شد و پس از بازدید‌هایی که برخی از اساتید حوزه علوم شناختی از برخی مراکز علمی و آزمایشگاه تحقیقاتی این کشور داشتند، بستر لازم برای همکاری علمی و انجام طرح‌های مشترک در حوزه علوم شناختی با سوئیس فراهم شد.

در چارچوب این همکاری، چندین طرح مشترک تعریف و اجرا شد. تاکنون بخشی از نتایج این طرح‌های مشترک در مجلات معتبر بین المللی منتشر شده است.

در گامی دیگر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و مراکز تحقیقاتی برزیل برای توسعه و گسترش و تعمیق همکاری‌های علمی و جلب محققان و متخصصان در بخش‌های مختلف به‌ویژه در حوزه توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، میز همکاری مشترک میان دو کشور را ایجاد کردند تا دامنه فعالیت‌ها برای همکاری‌های متقابل تقویت شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.