سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت ۴۷۰ میلیارد ریال کارانه و ترمیم حقوق پرستاری در لرستان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: امروز ۴۷۰ میلیارد ریال تعرفه پرستاری و کارانه آبان ماه ١۴٠٢ بیمارستان‌های استان و ترمیم حقوق تیرماه به حساب واحدها واریز شد.

دکتر علی فرهادی بیان کرد: به منظور پرداخت مطالبات پرستاران استان ۲۲۰ میلیارد ریال تعرفه پرستاری و کارانه و ۲۵۰ میلیارد ریال ترمیم حقوق به حساب پرستاران استان واریز شد.

وی اظهار داشت: همچنین طی هفته گذشته ۲۰ میلیارد ریال اضافه کار به کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان پرداخت شد که از این میزان ۱۲۰ میلیارد ریال به پرستاران استان پرداخت شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه هفته گذشته ۷۰۰ میلیارد ریال کارانه به پرستاران این استان پرداخت شد ادامه داد: یکی از مطالبات پرستاران دریافت اضافه کار همزمان با حقوق بود که این مبالغ از ابتدای سال جاری همزمان با حقوق در استان پرداخت شده است.

فرهادی اظهار داشت: معوقات اضافه کار پرستاران لرستان مربوط به سال گذشته است که در این راستا طی روزهای گذشته اضافه کار آنها تا مهرماه سال ۱۴۰۲ تسویه شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پرستاران این استان پنج ماه اضافه کار از سال گذشته و تیرماه امسال را طلبکار هستند اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی لرستان ماهیانه ۱۲۰ میلیارد ریال اضافه کار پرداخت می کند و تلاش می شود با رایزنی های انجام شده و تامین منابع، مطالبات پرستاران پرداخت شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تعداد پرستاران حوزه درمان استان را چهار هزار و ۳۰ نفر برشمرد و یادآور شد: تاکنون حق مسکن و حق مهد کودک سال گذشته پرستاران تسویه شده است و حق لباس ۱۴۰۱ آنان نیز طی روزهای آینده پرداخت خواهد شد.

فرهادی با بیان اینکه مبالغ اضافه کار پرستاران پایین و با تاخیر پرداخت می شود که مطالبات آنان در این راستا به حق است اظهار داشت: افزایش مبالغ اضافه کار پرستاران باید در هیات وزیران و هیات عالی دستمزد تصویب شود.

وی همچنین گفتد: ۲ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال از مطالبات پرستاران و کارکنان استان طی سال جاری پرداخت شده که هفت ماه کارانه و تعرفه پرستاران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی به مبلغ یک هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال و هفت ماه اضافه کار به مبلغ ۶۷۰ میلیارد ریال بوده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: همچنین ۱۵۰ میلیارد ریال حق مسکن و ۴۰ میلیارد ریال حق مهد کودک سال گذشته به حساب پرستاران و کارکنان این دانشگاه واریز شد.

فرهادی با بیان اینکه وضعیت پرداختی های دانشگاه علوم پزشکی لرستان به پرستاران و کارکنان برابر با متوسط کشوری است عنوان کرد: پرداختی های تعرفه باید از مطالبات بیمه ای تامین شود که تاکنون بیمه سال گذشته پرداخت شده اما مطالبات بیمه ای دانشگاه امسال تاکنون دریافت نشده به همین دلیل تامین منابع برای پرداخت مطالبات پرستاران و کارکنان از محل اعتبارات داخلی و وزارتی صورت گرفته است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی لرستان حدود چهار هزار میلیارد ریال طلبکار است.

منبع: ایرنا 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.