سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام جزئیات «مسابقه نمایشنامه‌نویسی» نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت

اطلاعیه حضور هنرمندان در بخش «مسابقه نمایشنامه‌نویسی» نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت منتشر شد.

مسابقه نمایشنامه‌نویسی این جشنواره در دو بخش «اقتباسی و زندگی نامه شهدا» و «کودک و نوجوان» برگزار می‌شود.

در بخش «اقتباسی و زندگی نامه شهدا» کتاب‌های منتشر شده از سوی انتشارات «روایت فتح» که اسامی آنها در متن اصلی فراخوان این بخش منتشر شده، به عنوان مبنای اقتباس نویسندگان متقاضی پیشنهاد شده است.

براساس تفاهم دبیرخانه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت و انتشارات «روایت فتح» نویسندگان بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر مقاومت نیازی به دریافت مجوز از نویسندگان کتاب‌های معرفی شده از سوی جشنواره تئاتر مقاومت ندارند، اما نویسندگان در صورت استفاده از کتاب‌های معرفی شده از سوی نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت باید در صفحه اول نمایشنامه خود مشخصات کامل کتاب را ذکر کنند.

کتاب‌های پیشنهادی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت برای اقتباس برای مسابقه نمایشنامه‌نویسی نیز در متن کامل اطلاعیه معرفی شده‌اند. این در حالی است که متقاضیان برای تهیه کتاب‌های معرفی شده از سوی جشنواره تئاتر مقاومت می‌توانند به سامانه اینترنتی انتشارات روایت مراجعه کنند.

بخش «کودک و نوجوان» مسابقه نمایشنامه‌نویسی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت نیز براساس آفرینش نویسندگان بر مبنای «مفهوم مقاومت»، «شهدای نوجوان دفاع مقدس، محور مقاومت و فلسطین»، «حماسه آفرینی رزمندگان نوجوان دفاع مقدس، محوریت مقاومت و فلسطین» برگزار می‌شود.

ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت همان طور که در اطلاعیه‌های قبلی نیز منتشر کرده بود، با نظر هیات داوران به بهترین نمایشنامه که براساس موضوع کودکان غزه و کشتار بی‌رحمانه آنان توسط رژیم غاصب صهیونیستی شکل گرفته شده باشد، «جایزه ویژه شهید القدس اسماعیل هنیه» را به هنرمند منتخب اهدا می‌کند.

طبق زمان بندی اعلام شده ستاد جشنواره، آخرین مهلت ارسال آثار این بخش روز پنجم آذرماه امسال اعلام شده و برگزیدگان نهایی این بخش نیز در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت معرفی خواهند شد.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت پاییز و زمستان امسال به دبیری محمد کاظم تبار در تهران و شهر‌های مختلف کشور میزبان مخاطبان و هنرمندان شرکت کننده خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.