سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پام تک؛ پایگاه جامع اطلاعات مدارک تحصیلی کشور

مدیرکل توسعه فناوری، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان گفت: رویداد هم آفرینی برای توسعه و کاربرد پایگاه پام‌تک راه اندازی شده است.

 صالحی، مدیرکل توسعه فناوری، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان در نشست خبری رویداد هم‌آفرینی برای توسعه و کاربرد پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور (پام‌تک) گفت: امروز در رابطه با رویدادی صحبت می‌کنیم که قصد داریم هر سال این رویداد را با تیم‌های مختلف برگزار کنیم. این رویداد به موضوعات هوشمندسازی اختصاص دارد و محور اصلی آن، پایگاه "پام‌تک" است. هدف اصلی این رویداد در سال جاری، توسعه و کاربرد پایگاه پام تک است.  

او افزود: پام‌تک یکی از ۲۷ پایگاه ملی است که در قانون داده و اطلاعات در مهر ۱۴۰۱ مصوب و ابلاغ شد و طبق آن باید ۲۷ پایگاه مرجع تشکیل شود؛ مانند پایگاه ثبت احوال که تمام اطلاعات افراد با یک کد ده رقمی در آن ثبت شده است. سازمان امور دانشجویان متولی اصلی راه‌اندازی پایگاه‌ها است و قرار است تمام مدارک تحصیلی آنها در این پایگاه‌ها ثبت و ضبط شود. در این رویداد ۴۰ شرکت دانش‌بنیان با ۲۰۰ نیرو حضور دارند.

صالحی بیان کرد: اطلاعات و مدارک دو عنوان مهم است. این پایگاه‌ها شامل دانش آموختگان ایرانی و بین المللی می‌شوند. بعد دیگر این پایگاه ملی بودن آن است. هدف اصلی این رویداد این است که برای نهاد‌های دولتی در کنار شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خصوصی هم‌آفرینی ایجاد شود. رویداد هم‌آفرینی برای توسعه و کاربرد اطلاعات ۱۹ شهریورماه در صندوق نوآوری برگزار می‌شود.  

او تصریح کرد: سبد استعلام‌های برخط در این پایگاه، اطلاعات را با دیتا‌های مشخص در اختیار افراد قرار می‌دهد. در کشور بستر‌های مختلفی وجود دارد و ما به عنوان نهاد دولتی بستر‌های کاربردی این پایگاه را در کشور ایجاد کرده‌ایم.

در ادامه حامد ثقفی، مدیر کل امور دانش آموختگان امور دانشجویان گفت: نهاد‌های دولتی دانشگاه‌های زیر نظر خود را دارند مانند دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های پیام نور، فنی حرفه‌ای و ... که زیر مجموعه وزارت علوم است.  

وی افزود: با ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی، دانش آموختگان با دریافت کد یکتای ۲۰ رقمی می‌توانند در مراجع دیگر بدون نیاز به مدارک به کمک این کد مدارک تحصیلی خود را به صورت آنلاین روی سیستم داشته باشند.

ثقفی خاطرنشان کرد: این قانون درمورد مدارک فیزیکی است که افراد در سال‌های گذشته دریافت کرده‌اند، بایگانی شده و یا حتی در حوادثی اعم از سیل یا آتش‌سوزی از بین رفته‌اند؛ اما باتوجه به راه‌اندازی این پایگاه‌ها تمامی دانشجویان مدارک تحصیلی خود را از هرگونه آسیب و مفقودی حفظ کنند. همچنین ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی از مدارک جعلی دانشگاهی جلوگیری می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.