سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آب شرب ۷ روستای آبیک از حالت بحرانی خارج شد

رییس اداره بهره برداری مدیریت آبفا شهرستان آبیک گفت: وضعیت تامین آب شرب هفت روستای این شهرستان با اقدامات صورت گرفته از حالت بحرانی خارج شده است.

علیرضا بنیادی  رییس اداره بهره برداری مدیریت آبفا شهرستان آبیک گفت: روستای چناسک، شکرناب، باقرآباد ترک و کرد، زرگر و انجیلاق از عمده روستا‌های شهرستان آبیک بودند که از نظر تامین آب از شرایط بحرانی خارج شدند.

وی اضافه کرد: روستا‌های چناسک، شکرناب و روستا‌های باقرآباد ترک و کرد سال‌های گذشته مشکلات حادی در حوزه آب شرب داشتند، حتی خود شهر زیاران نیز روزانه فقط ۲ تا سه ساعت آب شرب داشت، اما با بهره مندی از خط انتقال آب طالقان به آبیک و احداث کانال به ۲ کیلومتر مشکلات روستا‌ها و شهر زیاران برطرف شد.

بنیادی با بیان اینکه برای روستای چناسک پنج کیومتر خط انتقال انجام شده است، بیان کرد: اتصال چشمه‌ها به یکدیگر، حفر چاه و احداث مخزن باعث شد تا آب روستا از حالت جیره بندی خارج شود.

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون در روستا‌های باقرآباد ترک و زرگر آرامش خوبی فراهم شده است، ادامه داد: یکی از اولویت‌های اداره آبفای شهرستان آبیک، انجام اقدامات در راستای تامین آب شرب با هدف کاهش تنش و معضلات اجتماعی بین روستاییان است.

بنیادی ادامه داد: با حفر یک حلقه چاه عمیق در روستای انجیلاق سهم آب شرب از چهارلیتر بر ثانیه به ۱۲ لیتر بر ثانیه رسید و خط انتقال آن نیز در دستور کار قرار دارد.

رییس اداره بهره برداری مدیریت آبفا شهرستان آبیک عنوان کرد: در روستای باقرآباد کرد نیز یک دستگاه حفاری چاه مستقر کردیم که به زودی آغاز به کار کرده و نتیجه آب شرب آن را بهبود می‌بخشد.

بنیادی یادآور شد: کیفیت و شوری آب در آبیک با خط انتقال آب از طالقان برطرف شده و درحال حاضر کمترین تنش را در حوزه آب شرب داریم.

شهرستان آبیک دارای چهار بخش آبیک، قشلاق، زیاران و خاکعلی و ۵۴ روستا بوده که ۳۹ هزار و ۷۸۰ مشترک آب و ۱۷ هزار انشعاب فاضلاب دارد.

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.