سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تردد ناوگان تجاری از پایانه های مرزی خراسان رضوی ۱۸ درصد افزایش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی گفت: ۱۸۶ هزار تردد تجاری شامل عبور کالای ترانزیتی، صادراتی و وارداتی در پنج ماهه امسال از پایانه های مرزی استان تردد داشته اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۱۸ درصد افزایش را نشان می دهد.

جعفر شهامت گفت: در بازه زمانی یاد شده ۲ میلیون و ۶۴۳ هزار تن کالا از چهار پایانه مرزی سرخس، دوغارون، لطف آباد و باجگیران جابجا شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد افزایش داشته است.
وی گفت: کل تردد ناوگان شامل ترانزیت ورودی - خروجی و صادراتی- وارداتی از مجموع پایانه مرزی فعال استان خراسان رضوی در پنج ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نیز حدود ۱۸ درصد و از لحاظ کل تناژ جابجا شده ۲۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی بیان داشت: در این بازه زمانی بیش از ۵۹ هزار دستگاه کامیون حامل یک میلیون و ۲۳۱ هزار تن کالای ترانزیتی از طریق سه پایانه مرزی دوغارون، سرخس و لطف آباد از کشور خارج شده است که با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده است.

شهامت افزود: در همین مدت ۱۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیون حامل ۳۴۴ هزار تن کالای ترانزیتی از سه پایانه مرزی مذکور وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تردد چهار درصد کاهش داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی بیان داشت: مجموع ترانزیت ورودی و خروجی در پنج ماهه اول سال نسبت به سال قبل از لحاظ تناژ جابجا شده ۲۶ درصد و از لحاظ تردد ۱۴.۷ درصد افزایش داشته است.

شهامت گفت: بیشترین ترانزیت ورودی ۱۱ هزار و ۷۰۰ ناوگان تجاری مربوط به پایانه مرزی لطف آباد و بیشترین ترانزیت خروجی با ۲۶ هزار دستگاه کامیون و تریلر مربوط به پایانه مرزی دوغارون است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.