سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۳۱ درصدی وصول درآمد‌های عمومی در استان اردبیل

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: وصولی درآمد‌های عمومی استانی درچهارماه امسال ۳۱ درصد افزایش یافته است.

یعثوب نژاد محمد، گفت: در سال ۱۴۰۳ مصوب درآمد‌های عمومی استان اردبیل بالغ بر ۴۷۳۳۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به مصوب سال ۱۴۰۲، حدود ۹۲ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: وصولی درآمد‌های عمومی استانی درچهارماه اوّل سال ۱۴۰۳ برابر ۱۱۸۹۳ میلیارد ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۹۱۱۵ میلیارد ریال بوده است، افزایش ۳۱درصدی را نشان می‌دهد. 
او تصریح کرد: مصوب درآمد‌های مالیاتی استان در سال ۱۴۰۳ به مبلغ ۴۵۶۹۰ میلیارد ریال بود که نسبت به سال قبل، ۹۲ درصد افزایش داشته است و مصوب سایر درآمد‌های عمومی استان نیز با رشد ۵۷ درصدی، نسبت به سال ۱۴۰۲ در حدود ۱۷۳۳ میلیارد ریال است.
نژاد محمد گفت: از وصول درآمد در سال ۱۴۰۳، درآمد‌های مالیاتی به میزان ۱۱۲۷۴میلیارد ریال، ۹۵ درصد آن را شامل می‌شود که در مقایسه با ۸۶۹۹ میلیارد ریال سال ۱۴۰۲، افزایش ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد و ۵ درصد باقی مانده را وصولی سایر درآمد‌ها به مبلغ ۶۱۹ میلیارد ریال شامل شده که نسبت به مبلغ ۴۱۶ میلیارد ریال سال قبل، ۴۹ درصد افزایشی بوده است.
او با اشاره به اینکه با وجود افزایش ۳۰ درصدی در وصول درآمد‌های مالیاتی و ۴۹ درصدی در سایر درآمد‌ها به دلیل افزایش نامتناسب مصوّب درآمد‌ها در سال جدید، میزان تحقق وصولی نسبت به مصوّب را حدود ۷۵ درصد عنوان کرد که کسری ۲۵ درصدی نسبت به پیش‌بینی را نشان می‌دهد. 
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: تعداد ۳۴ ملک بعنوان اموال مازاد دارایی‌های دولت برای تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن ۶۸ پروژه عمرانی نیمه‌تمام شناسایی و اقدامات اولیه آن انجام شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.