سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکوردزنی آلمان در مهاجرت‌های غیرقانونی، جرائم جنسی و جنایت خشونت‌بار

بر اساس گزارش سالانه پلیس فدرال آلمان، این کشور در سال ۲۰۲۳ در مهاجرت‌های غیرقانونی، جرائم جنسی و جنایات خشونت آمیز رکورد زد.

شبکه دوم تلویزیون آلمان «سِت. دِ. اف» در گزارشی اعلام کرد: این تنها وزارت دفاع فدرال آلمان نیست که از تعیین بودجه دفاعی دولت فدرال آلمان، ناامید شده، بلکه حوزه امنیتی آلمان نیز در این زمینه، آرزوی دریافت بودجه بیشتری داشتند. اتحادیه پلیس فدرال، مدت هاست از اینکه به لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات، آنچنان تجهیز نشده است، شکایت دارد. آنها معتقدند در این زمان، دریافت این امکانات، ضروری است؛ زمانه‌ای که مبارزه با تروریسم، جرائم سازمان یافته و حفاظت مرزی، منابع قابل ملاحظه‌ای را طلب می‌کنند.

خانم نانسی فِزِر، وزیر کشور آلمان درباره آمار تکان دهنده و نگران کننده‌ای را از گزارش سالانه پلیس فدرال گفت: سال گذشته (میلادی)، اوضاع مهاجرت‌های نامنظم و غیرقانونی به موضوع روزمره پلیس فدرال آلمان تبدیل شده بود و حتی در حوزه سفر‌های ورودی نامجاز و همین طور جنایت قاچاق انسان، بالاترین آمار ثبت شده است. 

در گزارش سال ۲۰۲۳ پلیس فدرال آلمان، در مجموع ۱۲۷ هزار و ۵۴۹ مورد سفر نامجاز و غیرقانونی خارجی به آلمان صورت گرفت که در مقایسه با سال پیش از آن (۲۰۲۲) به میزان سی و نه درصد افزایش داشته است. افزون بر این، سال گذشته، دو هزار و ۴۹۸ مورد نیز جرم جنسی گزارش شد که در مقایسه با سال ۲۰۲۲ به میزان چهارده ممیز نه دهم درصد، رشد داشت. جنایت‌های خشونت آمیز سال گذشته نیز ۳۱ هزار و ۸۸۷ فقره بود که در مقایسه با سال ۲۰۲۲ ده ممیز شش دهم درصد بیشتر شده بود. این آمار، بالاترین آمار از سال ۲۰۱۲ (میلادی) است. احزاب متحد مسیحی، سیاست‌های دولت کنونی را عامل کسب این نتیجه می‌دانند. 

خانم «فِزِر» از کنترل‌ها و نظارت‌های موقت مرزی با لهستان، جمهوری چک و سوئیس دفاع می‌کند و می‌گوید: این گام مهمی است که همچون گذشته، جریان دارد و من می‌توانم اطمینان دهم که انجام این اقدامات، مادامی که لازم باشد، استمرار خواهد یافت. 

اما اتحادیه پلیس فدرال از دستورات خانم «فِزِر» انتقاد کرده است. زیرا نظارت‌هایی که ماههاست در حال انجام است، فشار زیادی را بر بدنه کادر پلیس وارد آورده است. اشتفان لانگه از اتحادیه پلیس و گمرک فدرال در این خصوص می‌گوید: برداشت ما آن است که رفت و آمد تقویت شده در فضای مرزی ما، به مراتب موثرتر از نظارت‌ها و کنترل‌های دولتی است. ما درصدد افراد پشت پرده قاچاق در آلمان هستیم. 

در گزارش کانال دوم تلویزیون آلمان، «سِت. دِ. اف» آمده است:، اما بالاترین آمار گزارش سال گذشته پلیس فدرال در زمینه جرائم مرتبط با چاقو نشان می‌دهد که ۵۵۵ بار از چاقو در قطار‌ها و ایستگاه‌های مترو استفاده شده که آماری، قابل توجه است. 

دیتر رومان، رئیس پلیس فدرال آلمان در این خصوص می‌گوید: بر اساس رابطه کل جمعیت، استفاده از چاقو، شش برابر بیشتر از حملات با ابزار‌ها و ادوات دیگر گزارش شده است. 

در این شرایط به گفته مقامات اتحادیه (پلیس فدرال)، رزمایش، پشت رزمایش و تور نیرو‌های امنیتی نیز با همکاری گارد ساحلی برگزار می‌شود. ماموریت‌های دریایی، فاقد جذابیت‌های فردی و فناوری‌های نظارتی اند. به نظر می‌رسد ایجاد یکهزار فرصت شغلی بیشتر، به تقویت پلیس فدرال بینجامد؛ بنابراین مطابق پیش نویس بودجه (سال آینده)، سالانه حدود سیصد میلیون یورو بودجه مکمل نیز در اختیار (پلیس فدرال) قرار خواهد گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۱ شهريور ۱۴۰۳
آلمانیا چون طرفدار مان دارن جمعیتشون رو داغون میکنن و همه رقم ملتی رو میریزن توش