سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز فصل سوم کاوش باستان‌شناسی ایزگام دشت رامسر

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر از آغاز سومین فصل باستان‌شناسی کاوش ایزگام دشت شهرستان رامسر خبر داد.

ابوطالب علی‌پناه سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر با اشاره به آثار بدست آمده از فصل اول و دوم کاوش ایزگام دشت شهرستان رامسر، گفت: آماده همکاری با گروه کاوش فصل سوم این منطقه هستیم. 

او با اشاره به آغاز شدن سومین فصل کاوش منطقه تاریخی ایزگام دشت جنت رودبار شهرستان رامسر در تاریخ ۷ شهریور ماه امسال، افزود: نتایج فصل سوم کاوش باب تازه‌ای از تاریخ شهرستان رامسر را برای مردم روشن می‌کند و تاریخ واقعی رویداد‌ها و نوع زندگی اقوام این منطقه شناسایی می‌شود.

علی‌پناه با بیان اینکه باستان‌شناسان کاوش در ایزگام دشت، محوطه‌ای با قدمت حدودی ۴ هزار سال در غرب استان مازندران را بار دیگر آغاز کردند، گفت: پیش‌تر ۱۷ گور باستانی را در این محوطه شناسایی شده است.

او افزود: «ایزگام دشت» در جنت رودبار رامسر استان مازندران واقع شده است که بنابر اعلام روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور کاوش در آن با مجوز این پژوهشگاه آغاز شده و قرار است تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳ ادامه یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.