سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با اخذ وجه اجباری کادر مدارس از والدین برخورد قاطع می‌شود

استاندار کردستان گفت: اخذ وجه از دانش آموزان توسط مدیران مدارس، باید عیناً مطابق با دستورالعمل‌ها باشد.

اسماعیل زارعی‌کوشا امروز در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین کار‌های ماه جاری در استان پروژه مهر است که فقط برعهده آموزش و پرورش نیست و نیاز به همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها نیز دارد تا آغاز ماه مهر یک آغاز خوب و بدون دغدغه برای دانش‌آموزان بویژه دانش‌آموزان پایه اول باشد واز روز اول مهر برای دانش آموزان پایه اول خاطره‌ای شیرین بسازیم.

وی افزود: نکته مهم این است که این روز برای دانش آموزان پایه اول یک روز ماندگار شود که لازم است مدیران مدارس تمهیداتی بیندیشند تا به صورت ویژه، متفاوت و زیبایی مراسم آغاز سال تحصیلی برگزار شود و مدارس برتر نیز در این زمینه از سوی آموزش و پرورش مورد تشویق قرار بگیرند.

استاندار کردستان با بیان اینکه با وزیر آموزش و پرورش نیز جلسه‌ای را روز دوشنبه هفته گذشته داشتیم، خاطرنشان کرد: ایشان به تقویت تعامل بین مجموعه‌های آموزش و پرورش و ارتقای جایگاه شورای‌های آموزش و پرورش استان‌ها و تمرکززدایی تاکید داشتند.

زارعی‌کوشا ادامه داد: با توجه به ارتباطات خوب با وزیر محترم آموزش و پرورش، فرصت بسیار خوبی برای استان ما فراهم شده است و باید از ظرفیت وزارت‌خانه نهایت استفاده را ببریم.

وی در ادامه گفت: از فرمانداران شهرستان‌های استان نیز می‌خواهیم که شورا‌های آموزش و پرورش را در این ماه برگزار کنند و مسایل و مشکلات را حل و فصل کنند تا در آغاز سال تحصیلی مشکلی نداشته باشیم.

استاندار کردستان پیرامون مسئله ساماندهی معلمان نیز خاطرنشان کرد: در کل کشور با مسئله کمبود معلم روبرو هستیم که استان ما به نسبت استان‌های دیگر شاید مشکل کمتری دارد، اما باز باید برنامه‌ریزی و تدبیر لازم صورت بگیرد تا این نقص آسیبی به امر آموزش در استان نرساند.

زارعی‌کوشا به مسئله افزایش شهریه مدارس نیز اشاره و اضافه کرد: در شورای آموزش و پرورش به صورت معقول و منصفانه‌ای افزایش شهریه‌ها تعیین شده است و افزایش بیش از آن مقدار، به هیچ وجه قابل قبول نیست، اما باز هم آموزش و پرورش استان موظف است که به این مورد رسیدگی کند و نظارت لازم را داشته باشد.

وی تصریح کرد: اخذ وجه از دانش آموزان توسط مدیران مدارس، باید عینا مطابق با دستورالعمل‌ها باشد که بیشتر مربوط به کتب درسی و بیمه است و اجباری در مدارس عادی برای پرداخت وجوه اضافه نباید باشد که اگر چنین مسئله‌ای رخ داد حتما باید برخورد جدی شود.

استاندار کردستان در ارتباط با سرویس مدارس نیز گفت: سرویس مدارس نیز نیازمند برنامه‌ریزی و نظارت لازم است و خود مدیران مدارس هم در این زمینه باید مدیریت لازم را داشته باشند تا خدای نکرده مشکلی پیش نیاید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.