سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دفتر رسانه‌ای غزه: اسرائیل مقصر شیوع فلج اطفال است

یک نهاد در غزه اعلام کرد که بازگشت ویروس فلج اطفال به نوار غزه پس از ۲۵ سال به دلیل حملات عمدی اشغالگران به تاسیسات بهداشتی است.

دفتر مطبوعاتی غزه، رژیم صهیونیستی را مسئول مستقیم گسترش ویروس فلج اطفال در نوار غزه دانست و گفت: «اشغالگران عمدا شبکه‌های فاضلاب و شبکه‌های آبرسانی را تخریب کرده و یک وضعیت خطرناک زیست محیطی را به مردم تحمیل کردند».  

به گزارش الجزیره، این سازمان تاکید کرد که اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در نوار غزه مستلزم «آتش‌بس فوری» است، زیرا جنگ جاری تهدیدی قابل توجه برای زندگی غیرنظامیان است.

دفتر مطبوعاتی غزه در صفحه تلگرام خود نوشت: «اجرای طرح واکسیناسیون مهم و ضروری است و نیاز به آتش‌بس دارد تا همه تیم‌های بهداشتی بتوانند کار خود را به طور کامل انجام دهند و کودکان و خانواده‌های‌شان در معرض خطر قرار نگیرند».  

واکسیناسیون کودکان فلسطینی در برابر بیماری فلج اطفال از فردا به مدت ۳ روز انجام می‌شود. کارشناسان بهداشت و امور بشردوستانه می‌گویند که ظهور مجدد بیماری فلج اطفال که به مدت ۲۵ سال ریشه‌کن شده بود، تهدیدی برای مناطق جنگ‌زده است.  ویروس فلج اطفال اولین بار در ماه ژوئیه در فاضلاب غزه یافت شد. سازمان جهانی بهداشت در همان زمان با توجه به کمبود شدید امکانات بهداشتی در منطقه، نسبت به گسترش این ویروس هشدار داد.

بازگشت ویروس فلج اطفال نتیجه جنگ ده ماهه رژیم صهیونیستی و ویران کردن تاسیسات بهداشتی غزه توسط اشغالگران است. طی این مدت زیرساخت‌های بهداشت و تصفیه آب غزه از بین رفت که همین امر بستری برای رشد انواع ویروس‌ها را فراهم کرد.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.