سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت کشت‌های پر آب در کرمان

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تامین آب شرب مردم در اولویت اول قرار دارد، گفت: کشت‌های پر آب باید ممنوع شود.

کارگروه استانی سازگاری با کم آبی کرمان امروز با حضور استاندار کرمان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، نماینده مردم شهربابک در مجلس، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان و سایر اعضا در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد. 

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این جلسه در خصوص درخواست اهالی شهرک جوپارستان برای تأمین آب، بیان داشت: تامین هزینه آب شهرک جوپارستان بر عهده افراد متقاضی است و از طریق منابع دولتی امکان پذیر نیست؛ لذا هزینه تأمین آب از سوی متقاضیان باید پرداخت شود. 

وی تصریح کرد: چاه‌های کشاورزی در تابستان بر اساس زمانبندی، چند ساعت خاموش می‌شوند. همچنین در فصل زمستان مشکلی در بحث آب چاه‌ها وجود ندارد؛ لذا توجیه منطقی وجود ندارد که  محدودیت سقف کف‌شکنی برای چاه‌های کشاورزی را در نظر بگیریم؛ چرا که این امر موجب ایجاد مشکلات و چالش بیشتر در زندگی مردم و کشاورزان می‌شود. 

فداکار با اشاره به اینکه چالش فرونشست و افت سفره‌های زیرزمینی در استان وجود دارد، افزود: در این زمینه ما باید به معیشت مردم توجه کنیم و در این راستا باید به صورت فرآیند و جایگزین مناسب، مدیریت مصرف آب انجام شود. 

استاندار کرمان در خصوص برق چاه‌های کشاورزی، عنوان کرد: باید به این موضوع توجه شود که مبنای تأمین آب کشاورزی، میزان مصرف برق نباشد؛ بلکه میزان تأمین آب باشد تا مردم در بحث تأمین آب کشاورزی به مشکل نخورند. 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه کشت‌های پر آب باید ممنوع شود؛ چرا که هیچ فایده‌ای برای کشاورز ندارد و هزینه‌های کشت تامین نمی‌شود، افزود: فرهنگ‌سازی در بحث مدیریت و مصرف آب کشاورزی بسیار مهم و اثرگذار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.