سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه کنترل یک منطقه دیگر دونتسک را به دست گرفت

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیرو‌های این کشور کنترل شهرک «کی‌روف» واقع در منطقه دونتسک را به دست گرفته‌اند.

از خبرگزاری رویترز، در حالی که درگیری‌ها در منطقه «کورسک» ادامه دارد، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این کشور، منطقه «کی‌روف» در دونتسک را به کنترل خود درآوردند.

بر اساس این گزارش، در حالی که نیروهای اوکراینی پس از حمله غافلگیرانه فرامرزی خود به منطقه «کورسک» روسیه که در ۶ اوت (۱۶ مرداد) آغاز شد، به دنبال پیشروی در این منطقه هستند، مسکو دستاوردهای فزاینده‌ای در «دونتسک» داشته است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ دیگری درباره تحولات منطقه «کورسک» اعلام کرد که نیروهای این کشور حملات جدید اوکراین در این منطقه، از جمله پیشروی‌ها به سمت مناطق «کورینوو» و «مالایا لوکنیا» را دفع کرده‌اند.

مقامات روسیه می‌گویند که حمله کی‌یف به منطقه کورسک نمی‌تواند پیشروی نیروهای روسی را از شرق اوکراین که همچنان در آنجا ادامه دارد، منحرف کند.

مسکو همچنین اعلام کرده است که تهاجم اوکراین به خاک روسیه، هزاران نفر از نظامیان اوکراینی را در جبهه جدیدی که اهمیت استراتژیک یا تاکتیکی اندکی دارد، به دام خواهد انداخت.

از سوی دیگر، ویاچسلاو گلادکوف فرماندار شهر «بلگورود» روسیه نیز اعلام کرد که حمله اخیر اوکراین به این منطقه در جنوب غربی روسیه، پنج کشته و ۴۶ زخمی به جا گذاشته است.

فرمانده محلی بلگورود افزود که ۳۷ نفر از مجروحان از جمله هفت کودک به بیمارستان‌های این شهر که در ۴۰ کیلومتری مرز شمالی با اوکراین قرار دارد، منتقل شده‌اند.

روسیه خواستار محکوم کردن حمله اوکراین به «بلگورود» از سوی نهادهای بین‌المللی شد

وزارت امور خارجه روسیه ضمن محکوم کردن حمله اوکراین به بلگورود در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بار دیگر از همه دولت‌های مسئول و نهادهای بین‌المللی مربوطه می‌خواهیم که قاطعانه این حمله تروریستی وحشیانه را محکوم کرده و به طور آشکار از رژیم کی‌یف و حامیان غربی آن که چنین جنایاتی را مرتکب می‌شوند، فاصله بگیرند.»

وزارت خارجه روسیه همچنین گلوله‌باران منطقه بلگورود روسیه با مهمات خوشه‌ای سامانه موشک پرتاب چندگانه «ومپایر» جمهوری چک را حمله‌ای «تروریستی» و از پیش برنامه‌ریزی شده با هدف ارعاب مردم غیرنظامی توصیف کرد.

در بیانیه این وزارتخانه همچنین آمده است که «عملیات نظامی ویژه» روسیه تا رسیدن به همه اهداف، از جمله «غیرنظامی‌سازی و نازی‌زدایی» اوکراین، ادامه خواهد داشت.

اوکراین در ماه‌های اخیر حملات مکرری را به بلگورود و دیگر مناطق مرزی روسیه انجام داده است.

در حالی که نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه وارد خاک این کشور شدند و منطقه کورسک را هدف حمله گسترده قرار دادند، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز ۱۷ مرداد حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در کورسک را محکوم کرد و آن را اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

از سوی دیگر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پیشتر اعلام کرد که هدف از تهاجم نظامی ارتش این کشور به منطقه کورسک روسیه ایجاد یک منطقه حائل است.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.