سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آتش‌نشانی قم از استاندارد‌های جهانی پیشی گرفت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: میانگین مدت زمان رسیدن خودرو‌های آتش‌نشانی به حریق در شهر قم به سه دقیقه و ۳۰ ثانیه رسیده در حالی که استاندارد‌های جهانی بالای ۴ دقیقه است.

علی زندیه  اظهار کرد: مدت رسیدن ماشین‌های آتش نشانی به حوادث و حریق از موضوعات مهم برای سازمان و شهروندان است.

وی با تاکید بر اینکه زمان رسیدن آتش نشانی در قم پایین‌تر از استاندارد جهانی است، افزود: میانگین مدت زمان رسیدن ماشین‌های آتش نشانی به حریق در شهر قم در گذشته ۵ دقیقه بوده که در حال حاضر به ۳ دقیقه و ۳۰ ثانیه رسیده، این در حالی است که استاندار‌های جهانی بالای ۴ دقیقه است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از پوشش جاده‌های اطراف و بخش‌های تابعه شهر قم توسط سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم خبر داد و تصریح کرد: به دنبال ابلاغیه وزارت کشور، سازمان‌های آتش نشانی موظف به پوشش جاده‌های اطراف شهر و بخش‌های تابعه شدند.

زندیه این موضوع را اتفاق ناخوشایندی برای آتش‌نشانی‌ها دانست و تاکید کرد: پوشش خودرو‌های درون شهری در جاده‌ای برون شهری و اعزام نیرو‌های سازمان آتش‌نشانی به بخش‌های تابعه بسیار دشوار است و موجب بروز مشکلاتی همچون طولانی شدن زمان رسیدن خودرو‌ها به محل حادثه می‌شود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد این تصمیم نیاز به بازنگری داشته و لازم است که با خرد دقیق‌تری ابعاد موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ارتقای فرهنگ شهروندی در کاهش زمان رسیدن نیرو‌ها به محل حادثه را مؤثر دانست و گفت: هم اکنون به دلیل آموزش‌های ارائه شده، مردم به محض شنیدن صدای آژیر، همکاری مورد نیاز را با خودرو‌های امدادی دارند و با آموزش‌های ارائه شده به شهروندان و مانور‌های عملیاتی فرضی توانسته‌ایم راه عبور ایمن را برای خودرو‌های امدادی فراهم کنیم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.