سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین روند پروژه ساماندهی محله دروازه ری قم

مدیر منطقه یک شهرداری قم از تعیین بعضی نقاط در پروژه دروازه ری برای ساخت پارکینگ یا لکه‌های فضای سبز شهری خبر داد.

به نقل از شهرداری قم،محمد حسین علی‌اکبری اظهار کرد: از آنجا که پروژه دروازه ری در بافت تاریخی و بافت فرسوده آغاز شد، نبود برخی کاربری‌های عمومی و خدماتی مثل پارکینگ و فضای سبز موجب کاهش کیفیت زندگی اهالی شده بود که این موضوع موجب شد نقاطی در اطراف این پروژه در راستای تأمین پارکینگ و فضای سبز پیش بینی تملک صورت بگیرد.

وی با اشاره به پیش‌بینی سه نقطه برای کاربری‌های عمومی و خدماتی در محله دروازه ری افزود: یکی از نقاط ابتدای مسیر قرار دارد که یک ملک در شرف انجام توافق است. این ملک تقریباً ۱۳۰۰ متر است و هزار متر آن تبدیل به فضای سبز می‌شود.

مدیر منطقه یک شهرداری قم ادامه داد: همچنین رو به روی مسجد ولیعصر (عج) آب انباری وجود داشت که در طول سالیان گذشته تبدیل به مخزن زباله شده بود؛ پیمانکاری که برای پاکسازی آنجا وارد کار شد و تقریباً بیش از ۷ متر زباله و نخاله استخراج کرد. در کنار این آب انبار فضای ۸۵۰ متر مربعی تملک و یک لکه سبز و پارکینگ تعریف شده است.

علی‌اکبری تاکید کرد: بعد از درمانگاه مسجد جامع، یک قطعه زمین کوچک وجود دارد و قرار است سه پلاک دیگر در کنار آن تملک شود تا ۱۵۰۰ مترمربع در مجاورت درمانگاه مسجد جامع تبدیل به پارکینگ شود.

وی افزود: زمینی نیز به مساحت ۵۲۰ مترمربع در کنار درمانگاه مسجد جامع شناسایی شد تا پس از توافق با مالکان بتوان آن را به یک لکه ورزشی تبدیل کرد.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با تاکید بر اینکه پلاک‌های تملک شده چه متعلق به شهرداری باشد یا نباشد قرار است همگی به دلیل ساخت جداره بازسازی شوند، گفت: اگر ساخت این پارکینگ‌ها و فضای سبز شهری اتفاق بیفتد، نیتی که در مورد دروازه ری از ابتدا وجود داشت یعنی ایجاد کاربری‌های خدماتی در کنار تعریض و بهسازی معبر شهری، ممکن می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.