سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کرمان:

خدمات زیربنایی سایت‌های مسکن با اولویت پیشرفت پروژه صورت می‌گیرد

استاندار کرمان گفت: اجرای خدمات زیربنایی سایت‌های نهضت ملی مسکن با اولویت پیشرفت پروژه و در معابر اصلی آغاز می‌شود.

پنجمین جلسه شورای مسکن استان کرمان در سال ۱۴۰۳، امروز شنبه ۱۰ شهریور ماه برگزار و آخرین وضعیت طرح‌های نهضت ملی مسکن ارائه و بررسی شد. 

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این نشست با اشاره به واگذاری زمین به متقاضیان و آمادگی آنها برای ساخت تاکید کرد تا افتتاح حساب بانک‌ها با سرعت بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: اکنون متقاضیان بلاتکلیف هستند که افتتاح حساب در چه بانکی است که بتوانند تسهیلات ساخت دریافت کنند. 

فداکار تصریح کرد: اجرای خدمات زیربنایی آب و برق در سایت‌های مسکن در حال آماده‌سازی براساس پیشرفت کار و اعلام اولویت از سوی اداره کل راه و شهرسازی خواهد بود و از معابر اصلی آغاز می‌شود. 

رضا حافظی، مدیرکل راه و شهرسازی شمال کرمان با اشاره به ۶۳ هزار و ۶۵۱ نفر متقاضی تایید نهایی شده طرح نهضت ملی مسکن گفت: ۲۴ هزار و ۹۲۶ نفر از این متقاضیان افتتاح حساب داشتند و آورده خود را واریز کرده‌اند. 

وی به اتمام اسکلت و سقف ۶ هزار و ۱۸ واحد و اخذ پروانه ۱۱ هزار و ۵۴۲ واحد در شمال استان اشاره کرد و افزود: ۴۰ هزار متقاضی منتظر اعلام سهمیه بانک‌ها برای افتتاح حساب و اتصال به پروژه و ادامه کار هستند. 

حافظی همچنین از ابلاغ اعتبار صندوق ملی مسکن به دستگاه‌های خدمات‌رسان در خصوص یک سوم پرداخت سهم وزارتخانه در تسهیلات زیربنایی خبر داد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی شمال کرمان از مراحل پایانی مطالعات طرح جامع شهر جوپار خبر داد و تصریح کرد: آماده‌سازی اراضی تمام سایت‌ها در حال انجام است، ۲۵۰ قطعه اراضی بافت این هفته قرعه‌کشی شد و ۱۶۵ قطعه زمین نهضت ملی مسکن ریگان فردا قرعه‌کشی می‌شود. 

وی با اعلام اینکه سایت ۱۳۲ هکتاری سیرجان با نیروی دریایی توافق شده و ۱۴۳ هکتاری نجف شهر نیز در حال انجام است، بیان کرد: شهر‌های دیگر نیز آماده‌سازی شده و آماده واگذاری است. 

ابراهیم امیری مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان‌ کرمان هم با بیان اینکه ۶ هزار قطعه زمین در جنوب استان واگذار شده و ۶ هزار قطعه آماده واگذاری است، گفت: در جنوب استان به غیر از شهر جیرفت در سایر شهرستان‌ها مشکلی نداریم. 

وی بیان کرد: آماده‌سازی سایت کهنوج در مرحله مناقصه است و کسری زمین نیز الحاق شده است. 

امیری تصریح کرد: رودبار جنوب هزار و ۲۰۰ قطعه زمین آماده واگذاری است و عنبرآباد نیز با الحاق مجدد مشکل برطرف شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.