سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پروین: فوتبال ایران را به خاطر نداشتن ورزشگاه ۵ سال تعطیل کنند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: فوتبالی را که در آن استقلال و پرسپولیس یک زمین برای بازی ندارند، پنج سال تعطیل کنید.

علی پروین پیشکسوت و اسطوره  تیم فوتبال پرسپولیس  درباره تشکیل تعاونی پیشکسوتان سرخابی برای احداث واحد‌های مسکونی، اظهار کرد: باید تشکر ویژه کنم از افرادی که چنین نمایشگاه‌هایی را برگزار می‌کنند، زیرا حال دل مردم با حضور در آنها خوب می‌شود. حدود ۸_۷ سال است شرکت پیشکسوتان داریم که در کنارش یک تعاونی مسکن هم در کل ایران تشکیل داده‌ایم. پروژه‌ای را در ماهشهر می‌سازیم. نمی‌خواهد به ما پول بداند، اما اگر هل‌مان بدهند، این پروژه را به امید خدا تمام می‌کنیم.

پرسپولیس روز گذشته فوتبال عجیب و غریبی بازی کرد

او درباره  عملکرد پرسپولیس و استقلال در سه هفته ابتدایی لیگ برتر، گفت: پرسپولیس روز گذشته فوتبال عجیب و غریبی بازی کرد. سرعت بازی که گاریدو به پرسپولیس داده عجیب بود. در فوتبال ایران حتی زمانی که خودمان بازی کردم، چنین چیزی را ندیدم. امیدواریم همین جوری ادامه بدهند. البته از شکست یحیی گل‌محمدی ناراحت هستم و دلم می‌خواست او کنار پرسپولیس باشد، اما متاسفانه به فولاد رفته است. در کل پرسپولیس خیلی خوب بازی کرد.

اسطوره باشگاه پرسپولیس گفت: استقلال هم بد نیست. مقداری حاشیه‌اش زیاد شده که اگر آنها را کم کند، این تیم هم مثل سپاهان و تراکتور خوب است. با این وجود پرسپولیس چیز دیگری است.

پروین  درباره حضور علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر در تراکتور، عنوان کرد: هرکس مصاحبه می‌کند من اصلا جواب نمی‌دهم. وقتی برای اهدای جام در بازی پرسپولیس و مس رفسنجان، کنار درویش بودم به او گفتم اجازه ندهید علیرضا بیرانوند برود که گفت یک سال و نیم قرارداد دارد. بگذارید بیرانوند هرچه دلش می‌خواهد برداشت کند.

خبری از لیست تیم ملی ندارم

پروین درباره  برخی انتقادات به لیست جدید تیم ملی، اظهار کرد: گوشی ندارم و خبری هم از لیست ندارم!

هرکس دلش با تیم نیست می‌تواند برود

او درباره  ناراحتی بیرانوند از انتقادات خودش و برخی پیشکسوتان گفت: از ۳۰ سال قبل در مصاحبه‌های خود گفته‌ام هرکس دلش با تیم نیست می‌تواند برود. حرف بدی زده‌ام؟ وقتی کسی دلش با پرسپولیس نیست، به زور او را نگه داریم؟ ۷ بازیکن سپاهان پس از قهرمانی این تیم رفتند. دلشان با این تیم نبود. این حرف را هزار سال دیگر هم اگر زنده باشم میزنم.

 سرمربی اسبق پرسپولیس درواکنش به اینکه آیا در زمان خودش نیز مهدی هاشمی‌نسب به این دلیل که دلش با این تیم نبود جدا شد، عنوان کرد: هاشمی‌نسب با پولی که آن زمان گرفت، زندگی‌اش را سر و سامان داد. هنوز هم در خانه‌ای که با آن پول خرید کنار مادرش زندگی کرده و کیف می‌کند. به هزار حرف و حدیثی هم که برای ما درآمد، اهمیتی ندهید.

او درباره  بدون ورزشگاه بودن استقلال و پرسپولیس در شروع لیگ، خاطرنشان کرد: بار‌ها به مسئولان گفتم مملکت ما که یک زمین فوتبال نداشته باشد تا استقلال و پرسپولیس در آن بازی کنند، پنج سال فوتبال را تعطیل کند تا زیرساخت درست و حسابی شود. می‌توانند با تشکیل تیم از رده امید هم هزینه‌ها کمتر کنند. اکنون هزینه استقلال و پرسپولیس هزار میلیارد است. چه قدر درآمد دارند که این هزینه را داشته باشند. سال به سال هم این مبلغ بالاتر می‌رود و بعدش چه می‌شود مشخص نیست.

ان‌شاالله خداداد عزیزی و امیر قلعه‌نویی را آشتی می‌دهیم

پیشکسوت فوتبال کشورمان درمورد شکرآب شدن رابطه خداداد عزیزی و امیر قلعه‌نویی، گفت: ان‌شاالله آنها را آشتی می‌دهیم تا کنار هم باشند. در فوتبال اختلاف نظر زیاد است. قلعه‌نویی در حال حاضر سرمربی تیم ملی ما است. همه باید حمایتش کنیم که می‌کنیم.

 پروین درمورد اینکه آیا به سرمربی تیم ملی مشورت می‌دهد، گفت: اصلا. یک چیز دیگر هم بگویم. همه می‌گویند علی پروین به رضا درویش خط می‌دهد. اکنون حدود یک ماه است که سعید راد فوت کرده و در این مدت یک بار تلفنی با درویش و آن هم درمورد هیئت صحبت کردم. هرکسی مسئولیت قبول می‌کند، خودش باید پاسخگو باشد. همه شاگردان من مربی شده‌اند. از خودشان بپرسید آیا کوچک‌ترین دخالتی کرده‌ام؟ با برد پرسپولیس کیف می‌کنیم. باخت که ندارد. حتی با مساوی‌اش هم ناراحت می‌شویم. نکاتی که درموردش نظر داریم رها کنید. همه پیشکسوتان هم از تیم حمایت می‌کنند.

او درباره  حمایت درویش از طرف پیشکسوتان و خودش، گفت: در این یک ماه یک بار با درویش حرف زدم. مگر بد کار می‌کند؟ تیم روز گذشته بد بود؟

اسطوره پرسپولیس درباره  اینکه برخی پیشکسوتان اعتقاد دارند این تیم در خط حمله زهردار نیست، تصریح کرد: شما را به قرآن قسم می‌دهم این حرف‌ها را نزنید. نمی‌توانید بگویید مشکل تیم مهاجم است. وحید امیری با ۳۵ سال هنوز بهترین بازیکن زمین است. اگر او را مهاجم بگذارند، بهترین نتیجه را می‌گیرد. مگر دیروز بد بازی کردند؟ خودم یک روز عباس کارگر را در شرایطی که یک متر برف را در امجدیه پارو کرده بودند، از مهاجم به پست دفاع راست آوردم که همه ماندند. بهترین بازی را هم کرد.

پروین درباره  تقابل پرسپولیس با تیم‌های پرستاره عربستانی در لیگ نخبگان، تصریح کرد: اگر بازی در کشوری جز عربستان برگزار شود، خیالتان راحت که پرسپولیس این تیم‌ها را می‌برد. استقلال، سپاهان و تراکتور هم چنین وضعیتی دارند.

او درپاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کنید با توجه به در پیش بودن لیگ نخبگان، پرسپولیس به جذب یک هافبک دیگر نیاز دارد، گفت: اگر هافبک بیاورد می‌گویید چرا مهاجم نیاورد! اگر فوروارد بیاورد می‌گویید چرا دروازه‌بان ندارد! نشسته‌اید ایراد بگیرید.

سرمربی اسبق پرسپولیس درپاسخ به اینکه آیا السکی گندوز جای علیرضا بیرانوند را پر کرده است، گفت: بازی با پایش مقداری ضعیف است، اما خوب کار می‌کند و بد نیست. وقتی دفاع خوب باشد، زیاد به دروازه‌بان فشار نمی‌آید.

پروین درمورد عملکرد جواد نکونام در استقلال، توضیح داد: جواد خوب کار می‌کند، اما نمی‌گذارند و فرصت به او نمی‌دهند. در همین بازی اهواز از ابتدای مسابقه به درون زمین بطری انداختند. تیم چه کار کند؟ باید کل حواسشان باشد شیشه به سرشان نخورد. جواد مربی خوبی است، اما ابتدا باید حواشی را جمع کند. به هر مربی خارجی و ایرانی باید ۱۰ هفته فرصت بدهند. از همین هفته دوم شروع به حاشیه سازی کرده‌اند. رسانه‌ها نیز با یک غوره سردی‌شان می‌کند و با یک کشمش گرمی‌شان. تا می‌گویند بالای چشمت ابرو است، شروع به دری وری گفتن می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.