سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۵ آموزشگاه‌ آزاد فنی و حرفه‌ای در بروجرد وجود دارد

رییس مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بروجرد گفت: ۹۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای فعال در چهار خوشه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر دارای مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان وجود دارد، که آموزش‌های مهارتی با رویکرد اشتغال و کارآفرینی را ارائه می دهند.

عزیزاله قائدرحمت با اشاره به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متولی رسمی آموزش‌های غیررسمی در کشور است، گفت: فنی و حرفه‌ای مهارت‌هایی که به توانمندی افراد برای ورود به بازار کار لازم است را ارتقاء می دهد و در ۲ بخش مراکز دولتی و آموزشگاه های آزاد فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای ۱۹ جامعه هدف دارد، بیان کرد: بر این اساس همه اقشار جامعه در هر سنی می‌توانند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گیرند.

رییس مراکز آموزش فنی و حرفه ای بروجرد با تاکید بر تقویت فرهنگ کار و کارآفرینی و ضرورت مهارت افزایی در دانشجویان اظهار کرد: یکی از خدمات در حوزه ارتقاء مهارت، مهارت افزایی در دانشجویان است که در همین راستا مجوز مراکز جوار به دانشگاه آزاد و دانشگاه آیت الله بروجردی صادر شده و این مراکز در حال ارائه آموزش های مهارتی به دانشجویان هستند.

قائد رحمتی اضافه کرد: از همه اقشار جامعه در بین متقاضیان فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای وجود دارد ولی حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از افراد شرکت کننده در کارگاه های فنی حرفه ای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

وی یادآور شد: طرح ملی ایران مهارت در فنی و حرفه‌ای از دوره دوم دبیرستان اجرا می‌شود که انتظار می رود اداره آموزش و پرورش شهرستان با بستن قراردادهای آموزشی با آموزشگاه های آزاد فنی وحرفه ای شهرستان زمینه ارتقاء مهارت دانش آموزان را فراهم نماید.

رییس مراکز آموزش فنی و حرفه ای بروجرد گفت: کمبود اعتبارات قدرت مانور فنی و حرفه‌ای را گرفته است ولی امروز فنی و حرفه‌ای نیاز به کمک خیرین دارد که در مجلس شورای اسلامی نیز طرح خیرین مهارت تصویب شده است.

قائدرحمتی افزود: در سال گذشته هشت هزار و ۶۹۸ آموزش های مهارتی را در مراکز آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاه های آزاد شهرستان فرا گرفته اند.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.