سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد؛

ارائه پیش‌نویس حمایت از خبرنگاران

نگاهداری گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس پیش‌نویس طرحی در راستای حمایت از اصحاب رسانه و سازمان نظام صنفی خبرنگاران را دارد.

بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل از اصحاب رسانه گفت: کار ما و شما خبرنگاران بسیار نزدیک است. کار ما تحلیل واقعیات و کار شما اطلاع‌رسانی واقعیات است.

وی اظهار کرد: درباره واقعیات باید شرافتمندانه کار کرد و شرافت ما پژوهشگر‌ها حفظ استقلال سیاسی است و رویکرد‌های مداخله‌جویانه رویکرد ما را تحت‌الشعاع قرار دهد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بیان کرد: شرافت خبرنگاران در امانتداری است، البته ممکن است ما و شما در جا‌هایی تحت فشار قرار بگیریم، اما فلسفه بعثت پیامبر (ص) احیای شرافت‌های اخلاقی بوده است. 

نگاهداری تاکید کرد: آقای قالیباف تا به حال به بنده نگفته است که فلان گزارش را به چه شکل بنویس یا بنده به کارشناسان مرکز نگفتم به چه شکل بنویسید مثلا ما گفتیم وضعیت سفر و گردشگری نسبت به دهه ۹۰ بهتر شده، اما وزیر گردشگری مصاحبه می‌کند و علیه آن موضع می‌گیرد بدون آن که گزارش را خوانده باشد و فکر می‌کند ما دوره او را گفته‌ایم. در قانون مرکز پژوهش‌ها آمده که گزارش باید در رسانه قرار بگیرد. 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بیان‌کرد: ما مثبت‌ها و منفی‌ها را می‌گوییم، اما بیشتر اوقات به موضوعاتی می‌پردازیم که تبدیل مسئله شده و نقاط ضعف و قوت آن را می‌گوییم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اظهار کرد: بنده نامه زدم به شهید رئیسی و چهل تا از دستاورد‌های دولت را به ایشان اعلام کردم، اما مجموعه دولت از این گزارش‌های مثبت استفاده نکرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به دغدغه خبرنگاران برای تهیه طرحی در راستای حمایت از خبرنگاران و سازمان نظام صنفی خبرنگاران گفت که مرکز پژوهش‌های مجلس پیش نویس این طرح را با استفاده از نظرات خبرنگاران برای ارائه به مجلس و دولت تهیه می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.