سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جایزه نکست نماد اعتماد دولت به دانشگاه علم و صنعت است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: جایزه ملی فناوری نکست نماد اعتماد دولت و صنعت به دانشگاه علم و صنعت است.

حسین افشین٬ معاون علمی٬‌ فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری جایزه ملی فناوری نکست ۱۴۰۳ گفت: دوره اول جایزه ملی نکست ابتکار خوبی را به همراه داشت و معاون علمی باید برنامه‌های ویژه‌ای برای این موضوعات در نظر بگیرد. محصولاتی که شرکت‌های دانش بنیان برای این جایزه ارائه می‌کنند باید در سطح فناوری ۴ باشد. 

او افزود: هدف گذاری ما در شهرک تحقیقاتی اصفهان پشتیبانی از طرح‌های فناوری است که در قسمت اول شناسایی و توانمندی آنها را ارزیابی کرده و از بهترین‌های آنها حمایت می‌کنیم. جایزه ملی فناوری نکست نماد اعتماد دولت و صنعت به دانشگاه علم و صنعت است.

افشین بیان کرد: سال گذشته تحویل جوایز با تعویق همراه بود، اما در این دوره این جوایز بعد از اعلام نتایج انجام مي‌شود.در پایان اختتامیه جوایز نقدی و جوایز تسهیلاتی تا پایان شهریور با مراجعه شرکت های دانش بنیان منتخب به صندق منتخب معاونت علمی و تحویل مدارک انجام می‌شود.

وی گفت: فروش بیش از ۵ میلیارد تومان و دارا بودن TRL ۴ از جمله شروط پذیرش طرح‌ها است و در طی آن نسبت به شناسایی شرکت‌های توانمند بزرگ اقدام خواهد شد. ایران کشوری در حال توسعه است و از این رو باید هزینه‌های بخش تحقیق و توسعه از سوی دولت پرداخت شود که در جایزه فناوری نکست به این سمت در حال حرکت هستیم.

او با اشاره به اینترنت طبقاتی و اینکه برای اعضای پارک فناوری پردیس زیرمجموعه معاونت علمی، فناوری اینترنت بدون فیلتر در نظر گرفته شده است، بیان کرد:، زیرا پارک فناوری پردیس تنها پارک زیر مجموعه این معاونت است و پیگیری‌هایی برای تحقق این امر صورت گرفته است. اجرای اینترنت طبقاتی در پارک فناوری پردیس و برای برخی فناوران و شرکت‌ها بدسلیقگی بوده و اصلاً نباید چنین چیزی اعلام می‌شد و شخصاً موافق با اینترنت طبقاتی نیستم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.