سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان ارتقا می‌یابند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه دانشگاه فرهنگیان گفت: پردیس‌های این دانشگاه در مراکز استانی در قالب طرح جامع ارتقا خواهند یافت.

حسن مروتی روز شنبه در حاشیه بازدید از پردیس دانشگاه فرهنگیان گناباد گفت: پردیس‌های فرهنگیان، که در گذشته به عنوان دانشگاه تربیت معلم شناخته می شدند، در قالب برنامه ای جامع در مراکز استان‌ها به دانشگاه تبدیل شده و چند دانشکده را در شعب شهرستانی زیر پوشش خواهند گرفت.

وی راه اندازی شعب دانشگاه فرهنگیان در برخی شهرستان‌های کشور، که استعداد پرورش معلم دارند را مهمترین رویکرد این دانشگاه برشمرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان از مهمترین دانشگاهها است که می تواند زیرساخت تربیت معلم را در کشور تامین کند و آینده و زیربنای تحول آموزش و پرورش کشور به این خروجی و یا بازخورد نهایی آموزشی این دانشگاه بستگی دارد.

مروتی با اشاره به اینکه افزایش تمایل به تحصیل دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان، آینده آموزش و پرورش را متحول می کند،‌ تصریح کرد:‌ از هزار نفر منتخبان کنکور علوم انسانی در سال تحصیلی گذشته، ۳۴۰ نفر جذب این دانشگاه شدند.

وی با اشاره به اینکه گناباد تنها شهر کشور است که در سال تحصیلی جاری دانشگاه فرهنگیان در آن راه اندازی می شود،‌ گفت: این شهرستان از ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی زیادی برای راه اندازی این دانشگاه برخوردار است.

معاون برنامه ریزی و توسعه دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: ۶۷ نفر در سال تحصیلی جدید در رشته کاردانی آموزش ابتدایی جذب دانشگاه فرهنگیان گناباد می شوند و در صورت ایجاد زیرساخت ها و امکانات لازم، امکان افزایش رشته و دانشجو در این دانشگاه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه گناباد در گذشته دارای چهار مرکز تربیت معلم بوده است، گفت:‌ حذف مراکز تربیت معلم از تصمیمات اشتباه سال‌های گذشته بوده است و حال آنکه نیاز بود این مراکز از نظر کمی و کیفی توسعه می یافتند.

مروتی گفت:‌ اصلاح جامعه در بخش های مختلف متکی به آموزش و پرورش است و هر اندازه که به آموزش معلمان توجه بیشتری شود در نتیجه دانش آموزان مستعد و توانمندی در مدارس آموزش می بینند و دانشگاه فرهنگیان تلاش می کند در کنار مسائل آموزشی به مسائل و مبانی فرهنگی مورد نیاز دانشجویان این دانشگاه توجه داشته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.