سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطع برق مشترک با مصرف چهار برابری الگو

شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی: برق مشترک خانگی با مصرف چهار برابری الگو قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: برق مشترکان پرمصرف خانگی و تجاری پس از اخطار قطع می‌شود.

 محمود محمودی افزود: برق مشترکان تجاری با مصرف بیش از ۲۰۰۰کیلو وات و مشترکین خانگی با مصرف چهار برابر الگوی مصرف پس از اخطار، قطع خواهد شد.

محمودی گفت: ۹۳درصد مشترکان خانگی استان مرکزی که الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند، حدود ۷۹درصد مصرف برق را مصرف می‌کنند، در حالی که ۷درصد مشترکان بدمصرف خانگی ۲۱درصد مصرف برق را به خود اختصاص داده و در اولویت قطع قرار دارند. هم اکنون به مشترکان پرمصرف اخطار داده می‌شود و در صورتی که این رفتار ادامه یابد، برق آنها در اولویت قطع قرار خواهد گرفت.

او افزود: تاکنون برق تعدادی از ادارات پس از اخطار قطع شده است و بر اساس مصوبه هیأت دولت ادارات، بانک‌ها و نهاد‌های عمومی غیردولتی موظفند یک ساعت پیش از خاتمه ساعت کار سامانه‌های سرمایشی خود را خاموش کرده و در صورت نیاز، برق مصرفی این سامانه‌ها را از طریق مولد‌های برق تأمین کنند؛ در غیر این صورت مشمول اعمال محدودیت مصرف و قطع برق خواهند شد.

محمودی این را هم گفت که اعزام گروه‌های صنعت برق به ادارات، بانک‌ها و سایر مراکزی که مردم به عنوان پرمصرف معرفی می‌کنند، در دستور کار شرکت‌توزیع نیروی برق استان مرکزی قرار دارد.

این مقام مسئول خواستار استمرار مشارکت هموطنان با توجه به گرمای پیش رو در حداکثر صرفه جویی در مصرف برق شد و بر لزوم توجه به راهکار‌های مهمی مانند استفاده از دور کند کولر‌های آبی، تنظیم کولر‌های گازی بر روی ۲۴ درجه، کاهش روشنایی غیرضروری و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در بازه زمانی ۱۰ صبح تا ۱۰ شب تاکید کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.