سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ عملیات استشهادی با خودرو در کرانه باختری

در پی ۲ عملیات استشهادی در دو شهرک صهیونیست‌نشین در استان الخلیل در جنوب کرانه باختری چند صهیونیست زخمی شدند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یک فلسطینی با خودروی خود یک مأمور امنیتی این رژیم را زیر گرفته و وارد شهرک صهیونیست‌نشین ««کارمی تزور» شده است.این فلسطینی سپس از خودرو پیاده شده و اقدام به تیراندازی کرده که در این میان با شلیک نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده است. طبق ادعای منابع اسرائیلی خودروی مهاجم بمب‌گذاری شده بود که عاملان موفق به انفجار آن نشده‌اند. در این عملیات دو شهرک‌نشین زخمی شده‌اند.

به ادعای منابع اسرائیلی، دو فلسطینی عامل این عملیات بودند که یکی از آنها به شهادت رسیده و نیرو‌های امنیتی در جست‌وجوی عامل دوم هستند.

در عملیات دوم نیز یک فلسطینی خودروی بمب‌گذاری شده خود را در یک پمپ بنزین در شهرک «گوش عتصیون» منفجر کرد. طبق آخرین گزارش‌ها حداقل ۴ صهیونیست در این انفجار زخمی شده‌اند که به اذعان منابع اسرائیلی یکی از زخمی‌ها یک فرمانده ارشد این رژیم و فرمانده تیپ «عتصیون» با درجه سرلشکری است.

در پی این دو عملیات استشهادی استان الخلیل در کرانه باختری به شدت فضای امنیتی به خود گرفته است.

گروه مقاومت عزالدین قسام (شاخه نظامی حماس) در بیانیه کوتاهی گفت: «به ملت بزرگ و آزاده خود بشارت می‌دهیم که رژیم اشغالگری که در توهم شکست مقاومت در شمال کرانه باختری بود، به یکباره با مرگ و انتقام از جنوب و مرکز کرانه باختری و مناطق اشغالی ۱۹۴۸ مواجه شد».

این دو عملیات استشهادی در حالی در جنوب کرانه باختری صورت گرفت که ارتش و نیرو‌های امنیتی رژیم اشغالگر از سه روز پیش بزرگترین لشکرکشی خود به شهر‌ها و اردوگاه‌های شمال کرانه باختری در ۲۲ سال گذشته را آغاز کرده و اردوگاه‌ها و شهر‌های جنین، طولکرم، الفارعه، نورشمس، نابلس و طوماس را هدف یورش خود قرار داده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.