سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس؛

دومین مدال ایران را هم یک بانو کسب کرد/ برنز پرتاب کلاب بر گردن پرستو حبیبی

بانوی ملی‌پوش پارادوومیدانی ایران به مقام سوم و مدال برنز در مسابقات پرتاب کلاب در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس دست یافت.

در رقابت پرتاب کلاب دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، دختر ملی‌پوش ایران صاحب مدال برنز شد.  پرستو حبیبی با پرتاب ۲۶.۲۹ متر توانست در جایگاه سوم قرار بگیرد و به مدال برنز برسد.  

حبیبی در پرتاب سوم خود توانست این رکورد را ثبت کند و رکورد آسیا را هم شکست.  

او در رقابت امروز کلاب را ۶ بار پرتاب کرد و به ترتیب رکورد‌های ۲۴.۳۱ متر، ۲۳.۷۲ متر، ۲۶.۲۹ متر، ۲۲.۳۷ متر، ۲۵.۵۴ متر و ۲۶.۰۶ متر را به ثبت رساند.

نمایندگان لهستان با پرتاب ۳۱.۳۰ متر و تونس با ۲۹ متر به ترتیب طلا و نقره گرفتند.

حبیبی دومین مدال‌آور کاروان ایران در این دوره از بازی‌های پارالمپیک است. پیش از این زهرا رحیمی در روز نخست بازی‌ها در رشته پاراتکواندو برنز گرفته بود.

همچنین در پرتاب وزنه کلاس F۵۵ حامد امیری و ظفر ذاکر دو ملی‌پوش کشورمان به رقابت با ۹ ورزشکار پرداختند.  در این رقابت ظفر ذاکر که سال قبل در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو دو مدال نقره در پرتاب نیزه و پرتاب وزنه کسب کرده بود، وزنه را در تلاش‌های اول تا ششم ۱۱.۵۶ متر، ۱۱.۸۸ متر، ۱۱.۷۳ متر، ۱۱.۵۵ متر، ۱۱.۷۷ متر و ۱۱.۸۳ متر پرتاب کرد و با بهترین رکوردش که ۱۱.۸۸ متر بود، در رده چهارم قرار گرفت.

همچنین حامد امیری دارنده مدال طلای پرتاب نیزه در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و مدال نقره پرتاب وزنه در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو با ثبت رکورد ۱۱.۳۶ متر که پرتاب ششم ثبت کرد، در رده هفتم ایستاد. او در پرتاب دوم خطا کرد و در سایر پرتاب‌ها نیز رکورد‌های ۱۰.۶۰ متر، ۱۰.۸۳ متر، ۱۰.۹۶ متر و ۱۱.۰۸ متر را به ثبت رساند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.