سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهبازی:

فعالیت بدون مجوز در رشته بدنسازی زنجان موجب تضییع حقوق جامعه ورزشی می‌شود

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان گفت: فعالیت بدون مجوز در رشته بدنسازی در استان موجب تضییع حقوق مربیان، ورزشکاران و جامعه ورزشی استان می‌شود که با آن برخورد خواهد شد.

علی شهبازی رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان گفت: یکی از مهمترین رویکرد‌های پیش بینی شده در هیات، بحث آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی و بازآموزی برای تمامی ذینفعان هیات اعم از مربیان، مدیران، داوران و ورزشکاران است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کمیته آموزش هیات دوره‌های مختلف مربیگری و داوری را در سطح استان برگزار می‌کند، اما فعالیت غیرمجاز برخی در سطح باشگاه‌ها و محیط‌های ورزشی استان به طرق مختلف رسمی و غیر رسمی و یا در فضای مجازی به چشم می‌خورد.

این مسوول ورزشی ادامه داد: برخی از افراد با جعل عنوان و بدون دارا بودن مدرک معتبر و قانونی خود را مربی و یا داور در رشته‌های تحت پوشش هیات بدنسازی و پروررش اندام معرفی می‌کنند و این امر علاوه بر مصادیق مجرمانه موجب تضییع حقوق ورزشکاران، مربیان، داوران و لطمه به حیثیت و اعتبار جامعه ورزشی استان می‌شود.

وی گفت: طی دستورالعمل و بخشنامه ارسالی از فدراسیون تمامی مربیانی که بیش از سه سال از تاریخ صدور مدارک آنها گذشته است باید نسبت به ثبت نام و بروز رسانی مدرک خود اقدام کنند در غیر این صورت مدرک آنها از درجه اعتبار ساقط خواهد شد و باید مجددا در دوره‌ها شرکت کنند.

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان تاکید کرد: طی ابلاغیه فدراسیون و هماهنگی‌هایی انجام شده با اداره کل ورزش و جوانان از این پس با مربیان فاقد کارت از مراجع ذی صلاح و مربیان فعال که نسبت به روز رسانی مدارک خود در فرصت داده شده اقدام نکنند برخورد خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع در صورتی که مدیران باشگاه‌ها نسبت به این موضوع کم توجهی کرده و از این افراد استفاده کنند این اقدام آنها تخلف درجه یک محسوب می‌شود و در کمیته انضباطی در خصوص آنان تصمیم گیری و اعمال قانون خواهد شد و همچنین آنها به مراجع قانونی و قضایی معرفی می‌شوند.

شهبازی با بیان اینکه هم اکنون دوره بازآموزی و دوره‌های مختلف مربیگری بدنسازی، فیتنس، پاورلیفتینگ و سمینار‌های تخصصی در سایت فدراسیون باز است، خاطر نشان کرد: طی پیگیری‌های انجام شده اولین دوره بین المللی آنتی دوپینگ طی ماه جاری در زنجان برگزار خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.