سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه زنجان:

پیاده روی اربعین با عظمت بی نظیری برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: پیاده روی اربعین با مشارکت مردم، خیرین و هیات‌های مذهبی با عظمت بی نظیری برگزار شد.

حجت الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: در این روز‌ها با وجود هوای گرم، خادمان در موکب‌ها جانانه خدمت کردند، از این رو از همه نقش آفرینان پیاده روی اربعین قدردانی و تشکر می‌کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به صرفه جویی در مصرف برق تاکید کرد و گفت: به دلیل افزایش مصرف، برق برخی واحد‌های صنعتی دچار تعطیلی و مشکلات شد، از این رو باید نسبت به صرفه جویی در برق و انرژی توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام خاتمی افزود: در سال جهش تولید هستیم و اگر واحد‌های تولیدی با مشکل مواجه شوند، عواقب ناخوشایندی را شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه به شعار وفاق ملی و کابینه وفاق ملی دولت چهاردهم اشاره کرد و افزود: وفاق ملی اقتضائاتی دارد و این مهم باید حول ولایت فقیه، قانون اساسی و سیاست‌های کلی ابلاغی از طرف رهبر معظم انقلاب باشد.

خاتمی به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای کابینه دولت چهاردم اشاره کرد و گفت: داشتن پیوست عدالت در برنامه‌ها و اقدامات همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در توصیه به همه دولت‌ها بوده است و امیدواریم این مهم تا پایان کار دولت ادامه پیدا کند.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به ۹ شهریور روز تجلیل از اسرا و مفقودین و سالروز مفقود شدن امام موسی صدر اشاره کرد و افزود: استکبار و عوامل آن هنوز خبری قطعی از سرنوشت این شخصیت کم نظیر منتشر نکرده اند.

وی به ۱۷ شهریور سالروز آغاز جنگ جهانی دوم اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه ایران در آن برهه اعلام بی‌طرفی کرد ولی در اثر بی کفایتی حاکمان وقت، کشور از جنوب و شمال تحت اشغال انگلیس و شوروی درآمد ولی شخصیت‌های همچون رئیسعلی دلواری در جنوب و میرزا کوچک خان در شمال در برابر اشغالگران ایستادند.

حجت الاسلام خاتمی به ۱۰ شهریور روز بانکداری اسلامی اشاره کرد و گفت: حضرت امام خمینی (ره) بر ضرورت بانکداری اسلامی توجه و تاکید زیادی کرده اند و در سال ۱۳۶۲ قانون بانکداری اسلامی و بدون ربا در کشور تصویب شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.