سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

دست هنرمند در ساخت مجسمه باز است

قائم مقام مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری گفت: دست هنرمند در ساخت مجسمه نسبت به ساخت سردیس بازتر است. در ساخت سردیس باید شباهت به چهره بیشتر باشد.

سید شهاب‌الدین شکیبا، قائم مقام مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری در پاسخ به یکسری انتقادات که پیرامون ساخت مجسمه‌ها و سردیس شخصیت‌ها وجود دارد، گفت: ساخت مجسمه یک کار هنری است. گاهی اوقات هنرمند در خلق اثرش مواردی را اضافه یا حذف می‌کند. اما چون مخاطب سردیس‌ها تمام مردم هستند، باید بیشترین شباهت را به چهره داشته باشد. ما در ساخت سردیس‌های شهدای خدمت از هنرمندان درجه یک کشور استفاده کردیم.

شکیبا در پاسخ به این سوال که بنظر شما سردیس‌های ساخته شده چقدر شباهت با چهره شهدای خدمت دارد؟ افزود: به هر حال، شما می‌توانید به هر کاری انتقاد کنید. من معتقدم هم شباهت را در سردیس‌های ساخته شده می‌بینیم، هم وجه هنری اثر حفظ شده است. به طور کلی، دست هنرمند در ساخت مجسمه نسبت به ساخت سردیس بازتر است. در ساخت سردیس باید شباهت به چهره بیشتر باشد.

قائم مقام مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری اعلام آمادگی کرد که اگر ارگان‌های مختلف برای ساخت سردیس شهدای خدمت درخواستی داشته باشند، ما در خدمتشان هستیم. 

خبرنگار: نفیسه خلیلی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.