سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه از کشته شدن نزدیک به ۸ هزار سرباز اوکراینی در عملیات کورسک خبر داد

مسکو می‌گوید که اوکراین نزدیک به ۸ هزار سرباز و ۷۵ تانک خود را در حمله به غرب روسیه از دست داده است.

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) در بیانیه جدید خود، وضعیت جنگ در منطقه «کورسک» را به‌روزرسانی کرده و اعلام کرد که نیرو‌های مسلح روسیه بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ نظامی اوکراینی و ۷۵ تانک متعلق به ارتش این کشور را در جریان این عملیات نظامی نابود کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه همچنین از انهدام ۳۶ خودروی پیاده نظام، ۶۴ نفربر زرهی، ۵۰۷ خودروی زرهی رزمی و ۱۵ موشک پرتاب چندگانه ارتش اوکراین خبر داد.

در همین حال، روزنامه گاردین می‌گوید که روسیه مشغول پیشروی سریع در شرق اوکراین است و به سمت شهر کلیدی «پوکروفسک» پیش می‌رود. همین امر انتقاد‌های عمومی نسبت به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را برانگیخته و سوالاتی را پیرامون انگیزه آغاز حمله به غرب روسیه ایجاد کرده است. 

گفته شده که ماه‌ها است که نیرو‌های روس در تلاش هستند تا شهر «پوکروفسک» را تصرف کنند، اما پیشروی آنان در هفته‌های اخیر شتاب قابل توجهی داشته است. این شهر استراتژیک با جمعیت ۶۰ هزار نفری چندین معدن مهم دارد و گفته می‌شود که نیرو‌های روسیه در ۱۰ کیلومتری آن هستند. 

حمله غافلگیرانه کی‌یف به منطقه کورسک روسیه که از سه هفته پیش آغاز شده، ابتدا باعث تقویت روحیه در داخل اوکراین شد و این امیدواری را ایجاد کرد که مسکو نیرو‌های خود را از جبهه شرقی اوکراین دور کند. اما اکنون ارتش این کشور اعتراف می‌کند که روسیه هنوز نیرو‌های خود در جبهه‌های شرقی را نگه داشته و در عین حال پیشروی نیروهای اوکراینی در خاک روسیه بسیار کند شده است.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.