سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه:

۲ سد در استان کرمانشاه آماده افتتاح و آبگیری است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی سد کبوتر لانه کنگاور و ۹۰ درصدی سد قشلاق صحنه در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این سد‌ها آماده افتتاح و آبگیری با حضور مسوولان کشوری است.

رسول فرهادی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه روز جمعه در نشست خبری که در سرسرای شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه برگزار شد؛ از مهمترین عوامل کُندی اجرای پروژه‌های این شرکت را تحریم‌ها برای خرید و نصب تجهیزات و همچنین معارضان سر راه پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: سد قشلاق صحنه نیز با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی به خاطر وجود معارض و تعلل در تملک اراضی آن معطل مانده که با پیگیری‌های صورت گرفته با استفاده از روش تهاتر مقرر شده این مشکل بزودی حل شود.

سد قشلاق با حجم مخزنی ۵۰ میلیون متر مکعب در ۲۲ کیلومتری شمال شهر صحنه بر روی سراب «سیری جان» واقع شده است.

وی همچنین با بیان اینکه سد کبوتر لانه کنگاور با ظرفیت ۲۵ میلیون متر مکعب آب و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی آماده افتتاح است گفت: فقط نصب برخی از تجهیزات جزیی این سد باقیمانده که با اعتبار نزدیک به ۲ هزار میلیارد ریالی که برای آن در سال جاری لحاظ شده؛ امیدواریم تکمیل شود.

فرهادی در بخش دیگر از سخنان خود؛ از پیشرفت ۹۰ درصدی تصفیه خانه غدیر آب شهر کرمانشاه خبر داد و بیان کرد: تصفیه خانه آب شهر کرمانشاه از سال ۱۴۰۱ وارد مدار شده و روزانه بیش از ۲ هزار لیتر در ثانیه آب سد گاوشان را به این شهر تصفیه می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه ۵۰ درصد آب شهر کرمانشاه از سد گاوشان تامین می‌شود؛ مصرف آب شرب کرمانشاه را ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون متر مکعب در سال اعلام کرد که ۵۰ تا ۶۰ میلیون متر مکعب آن از سد گاوشان تامین می‌شود.

ساماندهی رودخانه آبشوران ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

فرهادی در ادامه به طرح ساماندهی رودخانه آبشوران شهر کرمانشاه؛ (جداسازی فاضلاب از آب رودخانه) اشاره کرد و گفت: این پروژه مهم از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان در سال۹۰ است که هشت کیلومتر آن یعنی ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن به ۱۵ هزار میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.

وی علت کُندی ساماندهی رودخانه آبشوران را کمی ردیف اعتبار آن عنوان کرد.

این مسئول همچنین به ۳۰ کیلو متر لایروبی رودخانه‌های استان در سال گذشته در شهر‌های کرمانشاه، هرسین، سنقر و روانسر اشاره و اظهار کرد: لایروبی رودخانه‌ها یک ضرورت است که نیازمند اعتبارات بیشتر در این بخش هستیم.

اجرای طرح سازگاری با کم آبی مهم‌ترین اولویت شرکت آب منطقه‌ای

فرهادی در قسمت دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به پر کردن ۴۰۰ چاه غیر مجاز در سطح استان و توقیف دستگاه‌های زیادی از حفاری چاه‌ها در یکسال گذشته، بازرسی مکرر از مصارف چاه‌های مجاز و نصب کنتور‌های هوشمند بر چاه کشاورزی، صنعتی، گفت: اجرای طرح سازگاری با کم آبی از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است که در این راستا تمام تلاش خود را برای مدیریت مصرف آب، فرهنگ سازی، جلوگیری از اضافه برداشت و همچنین مقابله با چاه‌های غیر مجاز به کار خواهیم گرفت.

وی بیان کرد: در این طرح با شرکت توزیع نیروی برق چاه‌های که اضافه برداشت داشته باشند پس از صدور هشدار و جریمه قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه در بخش پایانی ظرفیت مخازن سد‌های استان کرمانشاه را یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: اکنون ۵۵ درصد آب سد‌های استان پر است.

برچسب ها: افتتاح سد ، آبگیری سد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.