سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه ترکیه: اسرائیل نسل‌کشی را از غزه به کرانه باختری آورد

وزیر خارجه ترکیه به تجاوزات گسترده صهیونیست‌ها در کرانه باختری واکنش نشان داد.  

هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص تجاوزات گسترده صهیونیست‌ها در کرانه باختری که در روز‌های اخیر تشدید شده، گفت: «اسرائیل نه تنها در غزه نسل‌کشی می‌کند، بلکه اکنون این جنگ را به کرانه باختری، لبنان و احتمالاً کشور‌های دیگری که آنها را دشمن می‌داند، گسترش می‌دهد».

به گزارش الجزیره، فیدان در کنفرانس خبری مشترک با همتای اسلوونیایی خود گفت که رژیم صهیونیستی در منطقه، «اشغال، ظلم و قتل عام» انجام می‌دهد و از جامعه جهانی خواست تا از جنایات این رژیم در خاک فلسطین جلوگیری کند. او تاکید کرد: «نتانیاهو به بازی با آتش ادامه می‌دهد. برای حفظ موقعیت خود، آینده کل منطقه را به خطر می‌اندازد. همه کسانی که در قبال مسئله غزه سکوت می‌کنند، به ویژه آنهایی که بی قید و شرط از اسرائیل حمایت می‌کنند، مسئول هستند. وحشیگری اسرائیل بالاخره باید به پایان برسد.»

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین از جامعه جهانی خواست تا از تمامی مکانیسم‌های فشار دیپلماتیک برای توقف جنگ غزه استفاده کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی از روز چهارشنبه حملات گسترده‌ای را در کرانه باختری آغاز کرده و همزمان با حملات هوایی در مناطق پرجمعیت غیرنظامی در «جنین» و «طولکرم» تا کنون ۱۵ نفر را به شهادت رسانده است. «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست فورا عملیات خود را متوقف کند و گفت که این اقدام «عمیقا نگران کننده» است.

حملات صهیونیست‌ها که گفته می‌شود در روز‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت در حالی رخ می‌دهد که در ماه ژوئیه، دیوان بین المللی دادگستری نظر مشورتی بی‌سابقه‌ای را صادر کرد که حضور رژیم اسرائیل در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی را غیرقانونی می‌دانست. این دادگاه از صهیونیست‌ها خواست به اشغال چند دهه‌ای خود پایان دهند و به فلسطین غرامت پرداخت کنند.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.