سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش گزارشگر سازمان ملل به حملات اشغالگران در کرانه باختری

گزارشگر سازمان ملل حملات گسترده اشغالگران به کرانه باختری را محکوم کرده و آن را «تلاشی وقیحانه» برای ادامه تجاوزات صهیونیست‌ها دانست.

فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اراضی اشغالی فلسطین در شبکه اجتماعی ایکس گفت که ادعای (رژیم) اسرائیل مبنی بر اینکه حملاتش به کرانه باختری اشغالی بر اساس قانون «دفاع از خود» موجه است، «بی اساس» بوده و هیچ اعتباری ندارد. 

به گزارش الجزیره، این مقام سازمان ملل تجاوزات به کرانه باختری و اهتمام برای توجیه آن را «تلاشی وقیحانه» برای «حفظ تجاوز غیرقانونی اسرائیل علیه تمامیت ارضی و استقلال سیاسی کشور فلسطین» دانست. 

اشغالگران روز چهارشنبه به کرانه باختری حمله کرده و دست کم ۱۰ فلسطینی را به شهادت رساندند که دو نفر آنان کودک بودند. رژیم صهیونیستی می‌گوید حملات آن در کرانه باخری تا چند روز آینده ادامه خواهد یافت. 

«نبیل ابورودینه» سخنگوی ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار اقدام فوری بین‌المللی در این خصوص شد و گفت: «تشدید عملیات نظامی اسرائیل در کرانه باختری همزمان با جنگ غزه به نتایج وحشتناک و خطرناکی منجر خواهد شد. جهان باید برای مهار این کابینه افراطی که تهدیدی برای ثبات منطقه و کل جهان است، اقدام فوری انجام دهد». 

«یسرائیل کاتز»  وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ضمن دفاع از این اقدام تجاوزکارانه خواستار آن شد که در کرانه باختری نیز مشابه نوار غزه دستور تخلیه مردم صادر شود.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.