سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه همدان تأکید کرد:

ضرورت داشتن تقوا در بین کارگزاران جامعه اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: شاخصه و ملاک مدیر اسلامی جهت گیری دینی و تقوای اوست.

آیت الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر همدان گفت: با صرف مسلمان بودن فرد، مدیر اسلامی نمی‌شود و تقوا در عرصه اجتماعی یعنی جهت گیری دینی داشتن و این مهم ضروری است.

او گفت: تشکیل حکومت دینی و تلاش برای اصلاح حاکمیت یک تلاش اخلاقی است و اینکه پیامبر اسلام(ص) فرموده است: من برای مکارم اخلاق مبعوث شدم به این معنا نیست که تنها باید خوش اخلاق باشید و با سیاست کاری نداشت.

امام جمعه همدان گفت: بدون حکومت دینی و اصلاح روابط اجتماعی، اخلاق فردی هم اصلاح نمی‌شود و تشکیل حاکمیتی که محورش بر مدیریت و توافق جمعی است، از اصول مدیریت و سیاسی پیامبر بود.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: نفی ریاست طلبی از دیگر اصول مدیریتی پیامبر(ص) بود و کسی که شهوت پرست و قدرت طلب است اگر به مسئولیت برسد منافع و منابع جامعه اسلام را فنا می‌کند.

او گفت: باید تلاش کنیم کسانی به مسئولیت برسند که به معنای واقعی کلمه اعتقاد به مبانی اسلامی داشته باشند، زیرا حفظ کرامت مردم از دیگر اصول اخلاقی در مدیریت پیامبر(ص) است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: کسانی باید مسئول شوند که درد مردم را درد خودشان بدانند و عدالت محور باشند و اگر فقر در جامعه باشد، عزت جامعه از بین می‌رود.

آیت الله شعبانی موثقی، مطالبه گری و نقد از مسولان حق مردم دانست و گفت: مردم نیز در سیاست ورزی‌ها باید خیرخواه مسئولان باشند و در برخورد با آنها انصاف را رعایت کنند و نباید تنها اشکالات و ضعف‌ها دیده شود، بلکه اگر مسئولی تلاش و خدمتی کرد باید گفته شود.

خظیب جمعه همدان در ادامه از تلاش مردم، موکبداران، خادمان، نیروی انتظامی و مردم عراق برای برپایی مراسم باشکوه اربعین حسینی قدردانی کرد و ضمن گرامیداشت هفته دولت یاد شهید رئیسی را گرامی داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.