سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت ۱۲۰۰ کیلومتر راه و آزادراه طی یک سال گذشته

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طی یک سال گذشته در بخش ساخت آزادراه و راه اصلی از ۱۲۰۰ کیلومتر عبور کرده‌ایم که خود یک رکورد به شمار می‌رود.

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه رکورد ساخت آزادراه و راه های اصلی در طی سال گذشته شکسته شد؛ گفت با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و تامین منابع مالی توانستيم  در بحث ساخت و توسعه آزادراه یک رکورد به دست بیاوریم و ۱۲۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور احداث کنیم.

وی ادامه داد: طی سال گذشته توانستیم بزرگترین  آزادراه کشور یعنی اصفهان - شیراز را به بهره برداری برسانیم همچنین بخشی از  قطعه دوم آزادراه تهران - شمال را سال گذشته با همت نیروهای جوان و متخصص کشور احداث و به بهره برداری رساندیم.

خادمی با بیان اینکه  ۱۲۰۰ کیلومتر  آزادراه و راه اصلی در محورها و مسیرهای کریدوری کشور احداث شده است گفت: این پروژه‌ها شامل بهره‌برداری از آزادراه شیراز - اصفهان به عنوان طولاني‌ترين مسير آزادراهي و اولين آزادراه از مركز به جنوب كشور، افتتاح باند رفت منطقه دو آزادراه تهران-شمال و بخش پایانی آزادراه منجیل-رودبار است.

خادمی ادامه داد: افتتاح مسیرهای آزادراهی حدود ۲.۵ برابر نسبت به میانگین سالانه در سال‌های برنامه پنجم و ششم توسعه رشد داشته است.

وی افزود: امسال هم با همت بخش خصوصی و را تکمیل منابع مالی روند تکمیل پروژه‌های آزاد راهی و دو خطه کردن برخی از محورها را ادامه می دهیم از سوی دیگر تکمیل الکترونیکی کردن عوارض آزادراهی را توسعه خواهیم داد.

 

خبرنگار : محبوبه کباری 

برچسب ها: آزادراه ، حمل ونقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.